عصر خودرو

رییس اتاق مشترک ایران و عمان خبر داد:

افزایش ۱۴۵ درصدی حجم مبادلات تهران و مسقط

استفاده از بنادر عمان برای صادرات مجدد

عصر بازار- رییس اتاق مشترک ایران و عمان حجم مبادلات دو کشور را در ۲ ماه ابتدایی امسال ۳۳۱ میلیون دلار ذکر کرد که نسبت به رقم ۱۳۵ میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته ۱۴۵ درصد رشد داشته است.

افزایش ۱۴۵ درصدی حجم مبادلات تهران و مسقط
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، رضا ضرابی در نشست مجمع اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و عمان با بیان اینکه سال گذشته نسبت به سال 99 حجم مبادلات دو کشور 57 درصد رشد داشته است، اظهار داشت: مبادلات دو کشور یک میلیارد و 336 میلیون دلار بوده که رکورد بی‌نظیری است.

    وی با بیان اینکه حجم صادرات به این کشور در 2 ماه ابتدایی امسال به 203 میلیون دلار رسیده، افزود؛ این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که 89 میلیون دلار بوده 128 درصد رشد داشته است. همچنین واردات از عمان و از مسیر این کشور 178 درصد رشد داشته یعنی از 46 میلیون دلار در سال گذشته در 2 ماهه ابتدایی امسال به 128 میلیون دلار رسیده است.

    رییس اتاق مشترک ایران و عمان حجم مبادلات دو کشور را در 2 ماه ابتدایی امسال 331 میلیون دلار ذکر کرد که نسبت به رقم 135 میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته 145 درصد رشد داشته است.

    وی تاکید کرد؛ اگر همکاری دو‌ کشور ادامه داشته باشد با توجه به اینکه رویکرد سارمان توسعه تجارت هم بر همین منوال است، پیش بینی می‌شود، رقم صادرات به 1.2 میلیارد دلار و حجم مبادلات به 2 میلیارد دلار برسد.

    ضرابی یادآور شد: در کمیسیون مشترک سال گذشته و سفر رییس جمهور به عمان توافقات خوبی حاصل شد.

    وی با بیان اینکه نقشه راه اتاق افزایش صادرات و واردات، همچنین صادرات مجدد و جایگزین کردن بنادر عمان است، خاطرنشان کرد: تمرکز ما بر 6 محور برنامه پنجساله عمان است.

    رییس اتاق بازرگانی ایران و عمان گفت: یکی از مباحث اینکه باید کالاهای ما پرینت شوند و عمان از کیفیت و قیمت کالای ایرانی آگاه باشد، مسئله دیگر اعزام و پذیرش در نمایشگاه‌های عمان است بر این اساس سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با اتاق بازرگانی عمان به امضا رسید که بر پایه آن محوریت با اتاق‌های استان‌ها باشد.

    وی ادامه داد: یکی از مشکلات اینکه هزینه حضور در نمایشگاه‌های تخصصی بالا است که طبق توافق بنا بر این شد که تخفیف ویژه برای فعالین ایران در نظر گرفته شد که این رقم 40 درصد عنوان شده است.

    ضرابی همچنین بیان داشت: طبق مذاکره با سازمان توسعه تجارت قرار شد یارانه‌ها ساماندهی شود که بر این اساس 60 تا 80 درصد هزینه حضور در نمایشگاه برای شهرک‌های صنعتی باشد، نکته مهم اینکه یکی از راه‌های ارائه کالا تبلیغات است که شهرک‌های صنعتی پذیرفت هزینه را پرداخت کند، حتی در هزینه شرکت و برند هم توافق شد.

    برچسب ها