عصر خودرو

معاون شستا:

سود خالص شرکت‌های شستا ۱۴ درصد افزایش‌ یافت

عصر بازار- معاون راهبری هلدینگ‌های شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) گفت: میزان سود خالص تجمیعی شرکت‌های مدیریتی در سال ۱۴۰۰ با رشد ۱۴ درصدی نسبت به سال مالی ۱۳۹۹ از مبلغ ۳۹ هزار میلیارد تومان به مبلغ ۴۴.۷ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته که این دستاوردی حائز اهمیت به شمار می‌رود.

سود خالص شرکت‌های شستا ۱۴ درصد افزایش‌ یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شستا، «معبود عباس‌زاده» با تاکید بر رویکرد ارزش‌آفرینی شستا، به میزان فروش تجمیعی شرکت‌های مدیریتی گروه شستا اشاره و تصریح‌کرد: میزان فروش تجمیعی گروه شستا در سال مالی 1400 نسبت به سال مالی قبل از آن، با رشد 72 درصدی مواجه بوده، به طوری که فروش از مبلغ 94 هزار میلیارد تومان به مبلغ 162 هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

    وی اظهار داشت: به‌موازات این، میزان سود خالص تجمیعی شرکت‌های مدیریتی در سال 1400 با رشد 14 درصدی نسبت به سال مالی 1399 از مبلغ 39 هزار میلیارد تومان به مبلغ 44.7 هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته که این دستاوردی حائز اهمیت به شمار می‌رود.

    معاون راهبری هلدینگ‌های شستا خاطرنشان کرد: شستا در سال مالی 1400 نسبت به سال مالی 1399 به‌منظور ایجاد شفافیت و انضباط مالی از شناسایی سود ناشی از معاملات درون‌گروهی و سود تهاتری اجتناب کرده است. در سال مالی 1399 از محل تهاتر سهام با بهای تمام‌شده دفتری، سودی معادل 9هزار میلیارد تومان در گروه شستا شناسایی شده است. بنابراین سود واقعی شستا در سال مالی 1399 معادل ٢٢ هزار و 5۰۰  میلیارد تومان بوده که این رقم در سال مالی 1400، به ٢6 هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

    وی افزود: همچنین درآمدهای عملیاتی سال مالی 1400 در شرکت‌های تولیدی شستا (85 شرکت تولیدی) نسبت به سال قبل با رشد 35 درصدی از ١4 هزار و 6۰۰ میلیارد تومان به حدود ٢۰ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

    عباس‌زاده گفت: با توجه به شرایط نامساعد بازار سرمایه در سال مالی 1400 و به‌منظور حفظ و صیانت از دارایی‌های بین نسلی و منافع سهامداران، عرضه‌های اولیه برنامه‌ریزی‌شده در سال 1400 عملیاتی نشد که برنامه اقدام مشخص برای عرضه اولیه‌ها در سال 1401 طراحی‌شده و بر اساس شرایط بازار سرمایه اجرایی خواهد شد.

    برچسب ها