عصر خودرو

سخنگوی قوه قضائیه مطرح کرد:

صدور حکم بدوی برای برخی مسئولان در پرونده تخلفات بازار بورس

عصر بازار- سخنگوی قوه قضاییه گفت: پرونده تخلفات بورس بعضاً به شورای عالی بورس ارجاع شد، همچنین پرونده‌ی کیفری در بازرسی تشکیل شده و اعضای هیات مدیره تفهم اتهام شدند.

صدور حکم بدوی برای برخی مسئولان در پرونده تخلفات بازار بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، ذبیح الله خدائیان در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بارها از سوی رئیس قوه قضائیه و شخص شما شاهد تأکیداتی از جمله ایمن بودن بازار بورس و بحث تحقیق و تفحص از این بازار بودیم، با توجه به تشکیل پرونده برای برخی مسئولان سابق بورس در سازمان بازرسی آیا پرونده کیفری هم برای این افراد تشکیل شده است؟ در این رابطه چند نفر متهم هستند و آیا احضار یا بازداشتی هم صورت گرفته است؟ گفت: سازمان بازرسی از زمانی که بازار سرمایه مشکلاتی را داشت به این موضوع پرداخته و ضمن اینکه به مسئولان مربوطه در موعد خودش هشدارهایی دادیم، پرونده‌هایی هم در مورد اعضای هیأت مدیره سازمان بورس تشکیل شد.

    وی افزود: این پرونده‌ها بعضاً به شورای عالی بورس ارجاع شد، همچنین پرونده‌ی کیفری در بازرسی تشکیل شده و اعضای هیأت مدیره تفهم اتهام شدند.

    خدائیان تصریح کرد: در مورد برخی از مسئولان هم پرونده‌هایی به دستگاه قضا ارجاع شده که منتهی به صدور حکم بدوی شده است.

    وی افزود، سعی بر این بوده که از خسارات وارده به مردم پیشگیری شود، همچنین در رابطه با کسانی که وارد بازار سرمایه شده و به یکباره باعث رشد شاخص و سپس باعث افت آن شدند، تحقیقاتی در دست بررسی است که نتایج آن در آینده به استحضار مردم می‌رسد.

    برچسب ها