عصر خودرو

پایگاه خبری آمریکایی:

ایران در تحقق هدف افزایش صادرات نفت موفق شد

عصر بازار- پایگاه خبری فیول فیکس (Fuelfix) آمریکا اعلام کرد، ایران با افزایش صادرات ۶۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام در مدت سه ماه، از هدف کوتاه مدت خود جلو افتاد.

ایران در تحقق هدف افزایش صادرات نفت موفق شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، پایگاه خبری یاد شده افزود با وجود تلاش عربستان سعودی برای دستیابی به توافقی که تولید نفت خام مجموعه کشورهای اوپک را محدود کند، ایران سه برابر بیشتر به هند نفت می فروشد.
    صادرات نفت خام جمهوری اسلامی ایران از پایان ماه دسامبر 2015(آذر 94) ماه قبل لغو تحریم های اقتصادی، تا کنون معادل 600 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
    بر اساس اعلام شرکت جنسکیپ (Genscape) که حرکت نفتکش ها را رصد می کند، تاکنون هند با افزایش واردات نفت خام از ایران، بیش از هر کشور دیگری از بازگشت ایران به بازارهای نفت استقبال کرده است. این در حالی است که سرعت پالایشگاه های اروپایی در افزایش خرید نفت خام از ایران بسیار آهسته تر بوده است.
    «امیر برنایی» تحلیلگر شرکت جنسکیپ در سوئیس دیروز (دوشنبه) در مصاحبه با پایگاه خبری فیول فیکس گفت: آنها (ایرانی ها) خیلی بهتر از آنچه بازار انتظار داشت عمل کردند و این تا حد زیادی مرهون افزایش واردات نفت هند از ایران بود.
    وی افزود: بنا به اعلام منابع خبری، صادرات نفت ایران در ماه مارس 2016 با 140 هزار بشکه افزایش به 1.7 میلیون بشکه در روز رسیده است.
    فیول فیکس نوشت، برخی تحلیلگران بازار معتقدند ایران در انجام قولی که در مورد افزایش صادرات روزانه نفت خام خود از 1.1 میلیون به دو میلیون بشکه در چند ماه نخست پس از لغو تحریم ها داده است، باز می ماند.
    رویترز در اوایل ماه آوریل 2016(اواسط فروردین) به نقل از منابع نامشخص اعلام کرد، که هند باز هم تکرار کرده است که با خرید یک ماهه 400 هزار بشکه در روز نفت خام از ایران از شروع ماه آوریل (13 فروردین) موافقت می کند. این امر به آسانی ایران را از هدف کوتاه مدتی که برای خود تعیین کرده بود، جلوتر می اندازد.
    این گزارش افزود، بنا بر اعلام شرکت جنسکیپ، ایران با افزایش صادرات نفت خام خود به هند از 190 هزار بشکه در روز در ماه ژانویه 2016(دی-بهمن) به 450 هزار بشکه در روز در ماه مارس (اسفند-فروردین)، نیجریه که دومین صادرکننده بزرگ نفت خام به هند بود را پشت سر گذاشت.
    تاکنون بیشتر افزایش صادرات نفت خام ایران به هند، جایگزین فروش نفت خام عراق و نیجریه به پالایشگاه های هند در امتداد ساحل شرقی این کشور شده است.
    تلاش ایران برای افزایش سهم بازار خود موجب افزایش چشمگیر صادرات نفت خاورمیانه به سایر نقاط جهان نشده، زیرا تولید نفت دیگر کشورهای این منطقه تا حدودی کاهش یافته است.
    برنایی در این زمینه گفت: افزایش عرضه نفت ایران، تاثیر چشمگیری بر عرضه جهانی نفت نداشته است. این افزایش، جایگزین نفت خام دیگر کشورها شده است.
    «بیژن زنگنه» وزیر نفت کشورمان گفته بود صادرات نفت خام ایران در چند ماه نخست پس از لغو تحریم ها 500 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها