عصر خودرو

با هدف پایداری تولید؛

۲ دکل جدیدحفاری به میدان گازی مشترک ایران و امارات منتقل می شود

عصر بازار- دو دکل جدید حفاری برای توسعه فعالیت های حفاری و تعمیر چهار حلقه چاه در میدان گازی سلمان به زودی به این میدان مشترک منتقل می شود.

۲ دکل جدیدحفاری به میدان گازی مشترک ایران و امارات منتقل می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، توسعه میدان های مشترک و برداشت حداکثری از این میدان ها از برنامه های مهم و اولویت دار وزارت نفت در سال « اقتصاد مقاومتی؛اقدام و عمل» است.
    بر این اساس، ضمن توسعه میدان های جدید تلاش می شود با تعمیر چاه ها ضریب برداشت از میدان های قدیمی افزایش یابد و پایداری تولید حفظ شود. در این راستا، تعمیر چهار حلقه چاه در میدان گازی سلمان(ابوالبوخوش) مشترک با کشور امارات در دستور کار قرار گرفته است.
    محمود جوادیان مدیر حفاری شرکت پتروپارس در این باره می گوید: بزودی دو دکل حفاری به میدان گازی سلمان منتقل می‌شود تا برای تعمیر چهار حلقه چاه در این میدان به کار گرفته شود.
    براساس آخرین آمارهای ارائه شده، میدان سلمان که در 146 کیلومتری جنوب جزیره لاوان قرار گرفته‌، دارای 10حلقه چاه گازی و 44 حلقه چاه نفتی است. حدود سه چهارم این میدان که حدود 1.6 میلیارد بشکه نفت قابل استحصال دارد، در آب های ایران واقع شده است و گمانه زنی ها از امکان برداشت 500 میلیون بشکه نفت دیگر از این میدان حکایت دارد.
    به گفته رجب خانی رئیس منطقه عملیاتی لاوان در شرکت نفت فلات قاره، هم اکنون ضریب بازیافت نفت در میدان نفتی و گازی سلمان 51 درصد است، که چندی پیش با افزایش دو برابری تزریق گاز به چاه های نفتی، این ضریب تقویت شده است.
    میدان سلمان در جریان فعالیت شرکت نفت لاوان در دهه 1960 میلادی کشف شد. نخستین چاه اکتشافی آن در ژوئن 1965 حفر و تولید آن از سال 1968 آغاز شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها