عصر خودرو

مدیر عامل بانک ملی :

هنگ کنگ و چین در مسیر روان سازی روابط بانکی با ایران اقدام کنند

عصر بازار- مدیر عامل بانک ملی ایران گفت: بانک‌های مستقر در چین، هنگ کنگ و کشورهای غربی ‌باید در مسیر بهبود و روان‌سازی روابط بانکی با بانک‌های ایرانی اقدام کنند.

هنگ کنگ و چین در مسیر روان سازی روابط بانکی با ایران اقدام کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، عبدالناصر همتی در دیدار اندرو ولز مدیر کمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ‌کنگ و تعدادی از اعضای آن و شرکت‌های چندملیتی کشور چین، ضمن معرفی اجمالی بانک ملی ایران و واحدهای فعال بانک در خارج از کشور، دوره پساتحریم و توافق های صورت گرفته پس از مذاکرات میان 1+5 را زمینه‌ساز ایجاد روابط اقتصادی بین دو کشور دانست.
    وی افزود: بانک ملی ایران در گذشته از راه ارتباط با شعبه هنگ‌کنگ نقش فعالی در زمینه‌ روابط تجاری بین دو کشور ایجاد کرده بود و بانک‌های مستقر در کشور چین، هنگ کنگ و کشورهای غربی نیز باید در مسیر بهبود و روان‌سازی روابط بانکی با بانک‌های ایرانی اقدام کنند.
    همتی، فعال‌سازی مجدد شعبه هنگ‌کنگ و اخذ مجوزهای مربوطه توسط ملی بانک PLC لندن در آینده نزدیک خبر داد.
    اندرو ولز مدیر کمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ‌کنگ نیز در این نشست، برنامه‌های توسعه‌ای روابط ایران و چین را یادآور شد و افزود : این دیدار زمینه‌ساز توسعه فعالیت با بانک ملی در آینده نزدیک محسوب می شود.
    وی گفت: حضور شرکت‌هایی با زمینه فعالیت تجاری متعدد در هنگ کنگ و ایجاد زمینه برقراری روابط تجاری ایران با کمک روابط بین بانک‌های دو کشور محقق خواهد شد .
    مدیر کمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ کنگ افزود: احتیاط و برقرار نکردن رابطه با بانک‌های ایرانی دلیل منطقی ندارد و با این موضوع ‌باید خوش‌بینانه‌تر برخورد شود.
    هیات هنگ کنگی روز گذشته (دوشنبه) با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دیدار کردند و علاوه بر آن، نشست تجاری ایران و هنگ کنگ با حضور اسدالله عسگر اولادی رئیس اتاق مشترک ایران و چین، «اندرو ولز» مدیر کمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ کنگ در محل اتاق ایران برگزار شد.
    صادرات ایران به هنگ کنگ شامل: خشکبار،گوشت مرغ و مواد خوراکی، چرم و پوست، پلیمرها، سنگ آهن، سنگ های ساختمانی، مواد پلاستیکی و برخی مشتقات پتروشیمی ثبت شده و واردات از هنگ کنگ نیز شامل قطعات رایانه و ماشین های اداری، تجهیزات مخابراتی و قطعات مربوطه، ساعت، رادیو و ضبط صوت، ماشین آلات و قطعات برقی، پوشاک، لوازم خانگی و مدارهای الکترونیکی است.
    بیش از 80 درصد از صادرات کشورمان به هنگ کنگ را خشکبار تشکیل می دهد و در سال 1385 برای نخستین بار هنگ کنگ عنوان بزرگترین وارد کننده خشکبار از ایران را احراز کرد .
    هنگ کنگ مرکز تجارت جهانی در منطقه شرق آسیا و حوزه اقیانوسیه است و بسیاری از کشورها و شرکت ها، مرکز فعالیت های منطقه ای خود را در هنگ کنگ دایر کرده اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها