عصر خودرو

تعلل کره جنوبی در برقراری مجدد روابط بانکی با ایران

عصر بازار- رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی گفت: هم اکنون روابط بانکی میان ایران و کره جنوبی متاثر از تحریم ها به طور تقریبی متوقف است.

تعلل کره جنوبی در برقراری مجدد روابط بانکی با ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، پویا فیروزی با اشاره به اینکه بانک های کره ای با آمریکا تبادل دارند به همین دلیل روابط خود با ایران را قطع کرده اند، افزود: در حال حاضر هیچ پولی میان دو کشور مبادله نمی شود.

    وی با اعلام اینکه میان دولت ایران و کره نشست هایی برگزار شده است، اظهارداشت: هیئتی از سوی بانک مرکزی ایران به این کشور در هفته گذشته سفر کرده اما کره ای ها هنوز تصمیمی برای برقراری روابط بانکی اتخاذ نکرده اند.

    رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی با بیان اینکه بعد از سفر هیئت ایرانی به کره پیشنهاد ایجاد صندوق میان دو کشور ارائه شده است، گفت: پیشنهاد می شود در صورت عدم تمایل بانک های کره ای به همکاری با ایران صندوقی میان بانک مرکزی دو کشور با نظارت نهادهای متناظر این طرح طبق مبانی قانونی تشکیل تا کالاهای مورد نیاز از کره وارد شود.

    وی با اشاره به اینکه مذاکره با کره جنوبی همچنان ادامه دارد و پیشنهاد مورد نظر در کنار سایر پیشنهادات در حال بررسی است، افزود: حدود 70 درصد صادرات ایران به کره شامل نفت، میعانات گازی و مشتقات نفتی است که عواید صادراتی آن باید برای واردات کالا از این کشور اختصاص یابد.

    فیروزی با اعلام این خبر که طی هفت ماهه امسال حدود 800 میلیون دلار صادرات و 1.5 میلیارد دلار واردات از کشور کره جنوبی انجام شده است، اظهارداشت: تراز منفی ایران در این مبادلات بیشتر به دلیل شرایط قانونگذاری در کشور و شرایط بعد از چهارم می بوده است.

    وی ایران را از تامین کنندگان اصلی محصول انار در کره جنوبی دانست و ادامه داد: شیلات ایران نیز در کشورهای آسیای شرقی بازار مطلوبی دارد که باید به توسعه صادرات آن به این کشورها اقدام کرد.

    برچسب ها