عصر خودرو

عرضه بلندمدت ال‌ان‌جی روسیه به چین

عصر بازار- روسیه قراردادی بلندمدت برای عرضه گاز طبیعی مایع‌شده به چین امضا کرد.

عرضه بلندمدت ال‌ان‌جی روسیه به چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری مهر، شرکت نواتک، بزرگ‌ترین تولیدکننده مستقل گاز روسیه، با یکی از شریکان چینی خود قراردادی بلندمدت برای عرضه گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) امضا کرده است تا حضور خود را در منطقه رو به رشد آسیا-اقیانوسیه گسترش دهد.

    بر اساس قراردادی که نواتک با شرکت چینی گروه شنرجی امضا کرده است، این شرکت روس در مدت 15 سال بیش از 3 میلیون تن گاز طبیعی مایع را به پایانه‌های چین می‌فرستد.

    لئونید میخلستون، مدیرعامل شرکت نواتک در بیانیه‌ای اعلام کرد: راهبرد تجاری ال‌ان‌جی ما تنوع بخشیدن به مشتریانمان و هدف قرار دادن مصرف‌کنندگان در منطقه رو به رشد آسیا-اقیانوسیه است. بازار چین از مناطق کلیدی در راهبرد بازاریابی ال‌ان‌جی ماست و قصد داریم عرضه این محصول را به این کشور بیش از پیش افزایش دهیم.

    «آرکتیک ال‌ان‌جی 2» دومین پروژه بزرگ ال‌ان‌جی روسیه در قطب شمال است که شامل ساخت سه بخش مایع‌سازی گاز با ظرفیت مجموع سالانه 19 میلیون و 800 هزار تن می‌شود. این پروژه توانسته چند سرمایه‌گذار خارجی از جمله شرکت‌های سی‌ان‌اواوسی و سی‌ان‌پی‌سی چین، شرکت توتال فرانسه و کنسرسیومی از شرکت میتسوئی و جاگمک ژاپن را جذب کند. سهم هرکدام از این شرکت‌ها در این پروژه 10 درصد است.

    برچسب ها