عصر خودرو

در دیدار معاون وزیر صمت با سفیر پاکستان در تهران مطرح شد؛

مبادله یک میلیارد دلار کالا با پاکستان در ۱۰ ماهه سال

عصربازار- معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با سفیر پاکستان بر توسعه زیرساخت‌های تجارت مرزی دو کشور تاکید کرد.

مبادله یک میلیارد دلار کالا با پاکستان در ۱۰ ماهه سال
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، حمید زادبوم با اشاره به وضعیت تجارت دو‌ کشور گفت: تجارت دوجانبه که در اثر شیوع کرونا و بسته شدن مرزها برای مدتی با کاهش مواجه بود، روند مثبت خود را از سر گرفته و در سه‌ماهه اخیر شاهد بهبود تبادلات تجاری دو کشور بوده‌ایم، به طوری که در 10 ماهه سال جاری قریب یک میلیارد دلار کالا تبادل شده است.

    در این ملاقات طرفین ضمن تاکید بر اشتراکات فرهنگی و روابط بسیار دوستانه دو کشور و همکاری در صحنه‌های بین‌الملل و دوجانبه، در خصوص موضوع توسعه زیرساخت‌های تجارت مرزی بین ایران و پاکستان از طریق ایجاد بازارچه‌های مرزی رسمی و برگزاری نهمین اجلاس کمیته مشترک تجاری دو کشور، به علاوه ادامه مذاکرات تجارت آزاد بحث و تبادل نظر کردند.

    همچنین، در این دیدار مقرر شد برای مذاکره در مورد موضوعات مطرح شده  هیات بلندپایه پاکستانی در هفته آتی به تهران سفر کند.

    انتظار می‌رود موضوع برگزاری اجلاس نهم کمیته مشترک بازرگانی دو کشور، ایجاد بازارچه‌های مشترک مرزی و سایر موارد در جریان سفر هیات پاکستانی به تهران مذاکره و نهایی شود.

    خاطر نشان می‌سازد، این دیدار پیرو ملاقات شهریور ماه سفیر پاکستان در تهران با معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران صورت گرفت.

    گفتنی است، سفیر پاکستان به همراه نفر دوم سفارت و رایزن بازرگانی این کشور به منظور پیگیری موضوعات مورد علاقه در حوزه بازرگانی در این نشست حضور داشتند.

    برچسب ها