عصر خودرو

رشد ۱۰ درصدی صادرات به کشورهای غرب آسیا

عصر بازار- مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران از رشد ۱۰ درصدی صادرات به کشورهای غرب آسیا در نیمه نخست امسال خبر داد.

رشد ۱۰ درصدی صادرات به کشورهای غرب آسیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «عبدالامیر ربیهاوی» امروز (یکشنبه)، میزان صادرات ایران به کشورهای حوزه آسیا در 6 ماه نخست سال جاری، را معادل 12 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: عدد صادرات ایران در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 10 درصدی را از لحاظ ارزش تجربه کرده است.

    به گفته این مقام مسئول، در میان کشورهای حوزه غرب آسیا بیشترین رشد مربوط به اردن است که از 2 میلیون دلار به بیش از 13 میلیون دلار رسید.

    مدیر کل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران همچنین با اشاره به میزان صادرات ایران به سایر کشورهای حوزه غرب آسیا، تصریح کرد: پس از اردن به ترتیب بیشترین کالاهای صادراتی ایران به کشورهای لبنان (از 9 میلیون دلار به 18 میلیون دلار)، بحرین (از چهار میلیون دلار به 6 میلیون دلار)، کویت (از 87 میلیون دلار به 114 میلیون دلار)، عمان (از 638 میلیون دلار به 782 میلیون دلار)، عراق (از چهار میلیارد و 554 میلیون دلار به پنج میلیارد و 196 میلیون دلار) ، امارات (از سه میلیارد و 28 میلیون دلار به سه میلیارد و 399 میلیون دلار) و قطر (از 58 میلیون دلار به 64 میلیون دلار) بود که به ترتیب این کشورها 89، 46، 31، 23، 14، 12 و 12 درصد رشد صادرات داشته‌اند.

     

    برچسب ها