عصر خودرو

شناسایی زیان ۴۴۲ریالی «ولیز» برای هر سهم

عصر بازار- شرکت لیزینگ ایران در صورت های مالی ۶ماهه با زیان انباشته یک هزار و ۵۹۲میلیارد ریالی، برای هرسهم ۴۴۲ریال زیان شناسایی کرد.

شناسایی زیان ۴۴۲ریالی «ولیز» برای هر سهم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت لیزینگ ایران در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای 6ماهه منتهی به 31شهریور1399 به زیان عملیاتی 272میلیارد ریال و زیان خالص 265میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته به ترتیب با رشد  168 و 183درصدی مواجه شده است.

    زیان انباشته این شرکت600میلیارد ریالی در دوره مالی 6ماهه با رشد 350درصدی به مبلغ یک هزار و 592میلیارد ریال رسیده و زیان هرسهم آن نیز با افزایش183درصدی به 442ریال رسید.

    در گزارش منتشر شده این شرکت، حسابرس و بازرس قانونی به مالیات عملکرد سال های 1395 و 1396 اشاره دارد که برگ تشخیص آن  به مبلغ 33 میلیارد ریال صادر شده است. همچنین مالیات و عوارض ارزش افزوده سال 1398 و 6 ماهه اول 1399 توسط مراجع مالیاتی مورد رسیدگی قرار نگرفته است و بنا به مراتب فوق، احتساب کسری ذخیره به دلیل عدم وجود مستندات کافی امکان پذیر نیست.

    علاوه بر این یکی از یادداشت های گزارش حسابرس به مانده اصل، سود و جرایم دو فقره تسهیلات دریافتی از بانک تجارت اشاره دارد که جمعا  به مبلغ 3هزار و 461 میلیارد ریال است .بنابراین طبق مکاتبات انجام شده با بانک تجارت، تسهیلات مزبور در قالب یک فقره تسهیلات با مانده بدهی به مبلغ 2هزار و 226میلیارد ریال اصل، 401میلیارد ریال سود و 572 میلیارد ریال جرایم جمعا به مبلغ 3هزار و 199میلیارد ریال اعلام شده که در این خصوص در غیاب مستندات لازم و حل و فصل نهایی با بانک تجارت تعیین آثار ناشی از مغایرت مزبور بر اقلام صورت های مالی امکان پذیر نیست.

    بنابراین با توجه به مطالب اعلام شده، عملا شرکت قادر به ادامه فعالیت مطروحه در اساسنامه نبوده و ساختار مالی شرکت از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و تداوم فعالیتهای آتی شرکت منوط به اصلاح سرمایه در گردش، وصول اقساط معوق مطالبات و تسویه تسهیلات دریافتی از بانک است. موارد مزبور و برنامه‌های شرکت جهت اصلاح این وضعیت در صورتهای مالی افشا نشده است.

    برچسب ها