عصر خودرو

روحانی در نشست خبری با اصحاب رسانه:

شکست تحریم‌ها به تاخیر نخواهد افتاد

عصر بازار- رئیس جمهور در پانزدهمین نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: برخی به دنبال جلوگیری از پایان تحریم‌ها هستند که دولت نخواهد گذاشت شکسته شدن تحریم‌ها به تاخیر بیفتد.

شکست تحریم‌ها به تاخیر نخواهد افتاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام حسن  روحانی با بیان اینکه ما حتی یک ساعت شکسته شدن تحریم‌ها را به عقب نمی‌اندازیم افزود: این تحریم‌ها باید شکسته شود و این حق مردم است.

    وی گفت: آمریکا باید به تعهدات خود در برجام بازگردد و همان طور که گفتیم اگر همه به تعهدات خود برگردند ما نیز به این تعهدات بازمی گردیم.

    رئیس جمهور افزود: پایان تحریم برای ما به معنای این است که مردم به یکی از حقوق حقه خود دست می‌یابند و پایان تحریم از طرف آمریکایی‌ها یعنی تروریسم و جنایت متوقف شده است. جنایتکار اگر جنایت خود را متوقف کرد منتی بر مردم ندارد و اگر کسی که مورد جنایت قرار گرفته زودتر به حق خود برسد توقع به جایی است.

    روحانی با بیان این که دولت با همه توان نخواهد گذاشت برجام نابود شود، ادامه داد: هدف اصلی ترامپ نابودی برجام بود که ناموفق ماند البته در داخل کشور هم افرادی همین موضوع را می‌خواستند که برجام از بین برود البته تلاش ما بر زنده ماندن برجام است و در زمان مناسب نیز به نقش خودش برمی گردد.

    رئیس جمهور گفت: موضوع این نیست که توافق انجام شده بی نقص است ممکن است در این توافق مشکلاتی نیز وجود داشته باشد، اما به طور نسبی برجام یک توافق بی سابقه در کشور و حتی در تاریخ منطقه است که ما با شش کشور بزرگ به توافق رسیدیم البته این برجام علی رغم این که دست و پایش را شکسته بودند روبه روی ترامپ ایستاد و چندین بار او را مفتضح کرد.

    روحانی افزود:یکی از خدمات مهم ما برای کشور شکسته شدن تحریم هاست که در این راستا برنامه‌های خوبی وجود دارد، زیرا جنگ اقتصادی ترامپ شکست خورده و همه دنیا نیز به آمریکا فشار می‌آورند که باید به برجام برگردد.

    لایحه بودجه 99 قبل از موعد مقرر به مجلس رسید

    رئیس جمهور گفت: امسال چندین کار مهم انجام شده است یکی از آن‌ها تقدیم لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی قبل از موعد مقرر یعنی 22 آذر است البته لوایح مهم ما در مجلس دهم و یازدهم به تصویب نرسید که امیدواریم در این مجلس این لوایح به تصویب برسد.

    وی گفت: لایحه شفافیت، تعارض منافع و مبارزه با فساد در مجلس شورای اسلامی هنوز به تصویب نرسیده در حالی که این‌ها لوایح مادر و بسیار مهم هستند.

    روحانی افزود: اجرای انتخابات سال 1400 یکی از دیگر از رویدادهای مهمی است که امیدواریم شکوهمند و با حضور همه احزاب و گروه‌ها و در شرایط رقابتی خوبی برگزار شود.

    تهیه واکسن از خارج و  داخل در وقت مقرر

    رئیس جمهور با اشاره به این که کرونا از دیگر اتفاقات مهم است گفت: ما در خصوص کرونا مدیریت متناسبی را از اول شروع کردیم و جزو کشورهایی هستیم که آمار دقیق را به طور مرتب به مردم ارائه داده است در حالی که همه کشورها این کار را نکردند، ولی همه تلاش ما این است که موج سوم را کنترل کنیم و البته به موج چهارم وارد نشویم و تهیه واکسن از خارج و یا داخل و واکسیناسیون را نیز در زمان مقرر انجام دهیم.

    روحانی با بیان این که امیدواریم در مدت باقی مانده از دولت به اهداف خود دست یابیم تصریح کرد: ما وقت نداریم که به حاشیه‌ها بپردازیم، بسیاری از حرف‌ها زده می‌شود که جواب ندادن ما به خاطر ضعف و یا نداشتن جواب نیست بلکه ما فرصت مان را صرف خدمات رسانی به مردم خواهیم کرد.

    رئیس جمهور در این نشست خبری همچنین گفت: برای نخستین بار در دولت‌های یازدهم و دوازدهم محصول گاز کشور به یک میلیارد متر مکعب در روز رسید.

    روحانی افزود: در گندم و تا حدی در شکر و برنج به خودکفایی نزدیک شدیم و در انرژی به خودکفایی رسیدیم و در زمینه گاز، بنزین و گازوئیل که تا قبل واردکننده بودیم توانستیم برای نخستین بار در دولت‌های یازدهم و دوازدهم محصول گاز خود را به یک میلیارد متر مکعب در روز برسانیم.

    در میادین مشترک گازی از قطر جلو افتادیم

    رئیس جمهور با بیان اینکه در حوزه گاز و نفت پیشرفت قابل توجهی داشته ایم گفت: در زمینه گاز به اندازه شریک خود یعنی قطر پیشرفت کرده ایم و حتی از قطر نیز جلو زدیم و در زمینه نفت در میدان مشترک با عراق، 70 هزار بشکه در روز را به 400 هزار بشکه رساندیم.

    روحانی افزود: در زمینه‌های مهم از قبیل کشاورزی و صنعت شرایطی فراهم شد که در زمینه کشاورزی بتوانیم از 97 میلیون تن محصولات کشاورزی به 123 میلیون تن برسیم و حتی تا پایان دولت به 130 میلیون تن می‌رسیم.

    تولیدات صنعتی و فولاد به 2 برابر رسیده است

    وی با بیان اینکه با مکانیزه کردن کشاورزی توانستیم توسعه بالایی در زمینه آب و برق هم داشته باشیم، گفت: تلفات برق به یک رقمی رسید و تولید برق از دولت‌های قبل بیشتر شده و در زمینه تولیدات صنعتی از جمله فولاد میزان محصولات به دو برابر رسیده است.

    روحانی افزود: در زمینه تولید آلومینیوم 70 درصد افزایش را شاهد بودیم و توان پتروشیمی ما به دو برابر رسید و با وجود شرایط کرونایی توانستیم افتتاح‌های مهمی در زمینه صنعت داشته باشیم.

    رئیس جمهور گفت: من از رسانه‌ها می‌خواهم محصولات دولت‌های یازدهم و دوازدهم را با وجود جنگ و تحریم با محصولات دولت‌های قبل مقایسه کنند به طوری که ما توانستیم هم اکنون به مرحله‌ای برسیم که نمره قابل قبولی دریافت کنیم.

    برچسب ها