عصر خودرو

در ۷ ماهه ابتدایی سال؛

ارزش صادرات زنجیره سیمان از ۱۶۳ میلیون دلار فراتر رفت

عصر بازار- ارزش صادرات زنجیره سیمان در هفت ماهه امسال به بیش از ۱۶۳.۴ میلیون دلار رسید.

ارزش صادرات زنجیره سیمان از ۱۶۳ میلیون دلار فراتر رفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایرنا، هفت ماهه ابتدایی امسال مجموع زنجیره سیمان صادراتی به وزن هفت میلیون و 630 هزار و 428 تن ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال 98 کاهش 24 درصدی دارد.

    مجموع صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در دوره این گزارش 21 میلیون و 176 هزار و 921 تن به ارزش افزون بر سه میلیارد و 49.4 میلیون دلار ثبت شده است.

    واردات زنجیره سیمان در دوره هفت ماهه 99 (فروردین لغایت مهر) از نظر وزن بیش از 24 هزار تن به ارزش بالغ بر 17.6 میلیون دلار بود، واردات از لحاظ وزن و ارزش در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب 27 و 34 درصد کاهش نشان می دهد.

    همچنین میزان واردات بخش معدن وصنایع معدنی در هفت ماهه ابتدایی امسال از نظر وزن دو میلیون و 280 هزار و 312 تن را ثبت کرد که ارزش آن بالغ بر یک میلیارد و 754.7 میلیون دلار است. مقایسه عملکرد واردات هفت ماهه این بخش از نظر وزن و ارزش در مقایسه با هفت ماهه ابتدایی سال 98 به ترتیب 16 درصد افزایش و سه درصد کاهش نشان می دهد.

    بررسی سهم بخش معدن و صنایع معدنی از کل صادرات غیر نفتی در دوره هفت ماهه امسال از لحاظ ارزش 16.7 درصد و از نظر وزنی 32.2 درصد را به خود اختصاص داده است.

    وزارت صنعت، معدن و تجارت برای امسال وعده داد که برنامه افزایش 25 درصدی تولیدات صنایع معدنی را نسبت به سال 98 به مورد اجرا گذارد.

    همچنین قرار است 20 تا 25 درصد به میزان ذخایر معدنی کشور بیفزاید و سهم استخراج هم با افزایش 30 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شود.

    میزان استخراج سالیانه بطور متوسط 400 میلیون تن انواع مواد معدنی است که سهم مصالح ساختمانی آن 60 تا 65 درصد برآورد می شود.

    برچسب ها