عصر خودرو

سعید متصدی:

نیروگاه رامین اهواز به چرخه نیروگاه های گازسوز کشور پیوست

عصر بازار- معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به دنبال تلاش های صورت گرفته برای بهبود کیفیت هوای کشور به ویژه در کلانشهرها و تاثیر نیروگاه ها در این افزایش کیفیت، ۴ واحد از ۵ واحد نیروگاه رامین اهواز گازسوز شد.

نیروگاه رامین اهواز به چرخه نیروگاه های گازسوز کشور پیوست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سعید متصدی با اعلام خبرگاز سوز شدن نیروگاه رامین اهواز از ظهرجمعه گذشته، افزود: درادامه تلاش های دولت یازدهم و سازمان حفاظت محیط زیست برای حذف مازوت از چرخه سوخت نیروگاه های کشور، همچنین با توجه به هماهنگی های به عمل آمده با وزارتخانه های نفت و نیرو، از این پس، گاز سوخت غالب نیروگاه رامین اهواز خواهد بود.
    وی اظهار کرد: میزان مصرف این نیروگاه معادل 8 میلیون لیتر سوخت مایع بوده که با توجه به مشکلات به وجود آمده در شهرهای مختلف استان خوزستان به ویژه اهواز به واسطه ایجاد طوفان های گرد و غبار، در ادامه تلاش های گذشته در این خصوص، پیگیری های مستمری برای حذف سوخت مازوت از این نیروگاه طی هفته گذشته صورت گرفت.
    وی با بیان اینکه در پی این تلاش ها، از ظهر جمعه سوخت این نیروگاه که پیش از این به صورت 50 درصد گاز و 50 درصد سوخت مایع بود، تغییر کرد، گفت: با توجه به چالش طوفان های گرد و غبار در کشور و نقش نیروگاه ها در افزایش میزان ذرات معلق به واسطه استفاده از سوخت های سنگین، این اقدام نقش موثری در بهبود کیفیت هوای خوزستان به ویژه شهر اهواز خواهد داشت.
    متصدی ضمن اعلام اینکه بر اساس تصمیمات اخذ شده و هماهنگی با وزارتخانه های نیرو و نفت، نوع سوخت نیروگاه رامین اهواز به صورت غالب از گاز تامین می شود، خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برای کاهش اثرات ناشی از طوفان های گرد و غبار و سایر منابع آلاینده در استان خوزستان، فعالیت های گسترده ای در همکاری با سایر دستگاه ها داشته است.
    معاون سازمان حفاظت محیط زیست، کاهش میزان فرآوری 30 هزار بشکه نفت خام در اهواز، انجام عملیات مالچ پاشی و کاشت نهال در کانون های مستعد گرد و غبار استان با همکاری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، کاهش میزان مصرف سوخت های سنگین از جمله مازوت در صنایع و نیروگاه ها را برخی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه دانست و افزود: دولت یازدهم و سازمان حفاظت محیط زیست عزم جدی برای کاهش میزان آلاینده ها در کل کشور به خصوص با نگاه ویژه به استان خوزستان و شهرهای درگیر پدیده گرد و غبار دارند و از این رو تلاش های خود را تا رسیدن به کیفیت هوای مطلوب در کشور ادامه خواهند داد.
    وی ابراز امیدواری کرد: تلاش دولت با مشارکت، همفکری و همکاری مردم استان خوزستان، سرعت بیشتری بگیرد.
    به گفته متصدی منشاء گرد و غبار اخیر در استان خوزستان و برخی دیگر از استان کشور کانون های خارجی (کشورهای عراق و عربستان سعودی) بوده که به دلیل جریانات هوای ورودی به کشور، برخی کانون های داخلی نیز فعال شده و همین امر منجر به تشدید طوفان ها شده است.
    *** کاهش شدید تاثیر کانون های داخلی به دنبال اقدامات صورت گرفته برای مقابله با پدیده گرد و غبار در کشور
    معاون سازمان حفاظت محیط زیست اشاره ای هم به میزان بارندگی ها در استان خوزستان داشت و تاکید کرد: این بارندگی ها که منجر به افزایش رطوبت خاک شد، همچنین فعالیت های صورت گرفته برای مقابله با گرد و غبار همچون احیاء هورالعظیم و تثبیت خاک در بخشی از کانون های داخلی مستعد گرد و غبار باعث کاهش شدید میزان تاثیر کانون های داخلی در پدیده اخیر شد.
    وی خاطرنشان کرد: به رغم شرایط جنگ و ناامنی در منطقه که منجر به عدم شکل گیری تلاش منطقه ای برای مقابله با گرد و غبار می شود، سازمان حفاظت محیط زیست تلاش های وسیعی برای پیگیری این موضوع از طریق نهادهای بین المللی و طرح آن به عنوان چالشی جهانی داشته است که از جمله اثرات این تلاش ها می توان به تصویب قطعنامه پیشنهادی ایران برای مقابله با گرد و غبار در سازمان ملل متحد و در دستور کار قرار گرفتن قطعنامه پیشنهادی ایران در همین خصوص برای طرح و تصویب توسط برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) اشاره کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها