عصر خودرو

ایرباس اعلام کرد:

روند کاهشی تولید افزایشی شد

عصر بازار- در حالی سال گذشته ایرباس از تصمیم برای کاهش تولید برخی مدل‌های هواپیما از جمله مدل ۳۳۰ خبرداد که سفارش ایران جان تازه‌ای به این شرکت بخشید و بعد از آن ایرباس اعلام کرد تولید خود را افزایش می‌دهد.

روند کاهشی تولید افزایشی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، سفارش ایران به رکود سفارش هواپیماهای 380 ایرباس پایان داد چرا که از اواخر سال 2013 تاکنون هیچ سفارشی برای خرید این نوع هواپیما از سوی شرکت‌های خطوط هوایی به ایرباس ارائه نشده بود.

    از سوی دیگر این شرکت قصد داشت تا به دلیل عدم وجود سفارش کافی تولید برخی از مدل‌های خود نظیر ایرباس 330 را کاهش دهد به همین دلیل تولید این مدل سال گذشته از 10 فروند در ماه به 6 فروند کاهش یافته بود اما با ورود سفارش ایران و اعلام قصد کشور برای خرید 45 فروند ایرباس 330 به نظر می‌رسد ایرباس در حال افزایش نرخ تولید هواپیماهای خود است به گونه‌ای که اعلام کرده است نرخ تولید 330 را از 6 فروند در ماه به 7 فروند در ماه افزایش خواهد داد.

    ایرباس همچنین تائید کرده است که میزان سفارشات مدل 380 این شرکت بسیار پایین بوده است.

    در شرایط کنونی و با پایین بودن قیمت نفت، خرید برخی مدل‌های قدیمی هواپیماها با مصرف سوخت نسبتا بالاتر نسبت به نمونه های مدرن برای ایرلاین‌ها منطقی به نظر می‌رسد و به همین دلیل در حالی که تا سال گذشته به دلیل بالا بودن قیمت نفت و نگرانی از مصرف بالای هواپیماهای کنونی، تقاضا برای این تولیدات پایین بود هم‌اکنون تقاضا برای هواپیماهای معمول در بازار بدون ارتقای تکنولوژی و کاهش مصرف، افزایش یافته است.

    بنا به گفته روب استالارد تحلیلگر اقتصادی مؤسسه RBC Capital market به دلیل اینکه این شرکت از تولید هر فروند ایرباس 330 که حدود 230 میلیون دلار قیمت دارند 20 میلیون دلار سود می‌کند، سود این شرکت از تولید این مدل 5 درصد افزایش می‌یابد.

    پس از سالها تقاضای بالا برای خرید هواپیما در حال حاضر کارشناسان از شرایط کنونی به عنوان زمان گذار از هواپیماهای قدیمی به مدرن یاد می‌کنند.

    بنا به اعلام شرکت ایرباس، این شرکت در سال 2015 با فروش حدود 64.45 میلیارد دلار 4.13 میلیارد دلار سود کرده است که 2 درصد نسبت به سال 2014 افزایش داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها