عصر خودرو

اطلاعات فنی و اقتصادی ۴۲ شرکت متقاضی طرح‌های پتروپالایشی ثبت شد

عصر بازار- معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت از ثبت اطلاعات فنی و اقتصادی ۴۲ شرکت متقاضی احداث طرح‌های پالایشگاهی و پتروپالایشگاهی در سواحل کشور با استفاده از سرمایه مردمی خبر داد.

اطلاعات فنی و اقتصادی ۴۲ شرکت متقاضی طرح‌های پتروپالایشی ثبت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نفت با بیان اینکه مهلت سرمایه‌گذاران احداث طرح‌های پالایشی و پتروپالایشی در سواحل کشور با استفاده از سرمایه مردمی 15 خردادماه پایان یافت، اظهار کرد: شرکت‌هایی که اطلاعات آنها ناقص است تا 27 خردادماه برای تکمیل آن و همچنین ارسال تأییدیه بانکی فرصت دارند.

    وی با بیان اینکه وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفت ایران پس از پایان این فرصت، بررسی را مطابق آنچه در آیین‌نامه آمده، آغاز می‌کنند، افزود: شرکت‌هایی که شاخص‌ها و متغیرهای کلیدی را داشته باشند برای توسعه پتروپالایشگاه‌ها انتخاب خواهند شد.

    فلاحتیان تأکید کرد: شرکت‌هایی که نتوانند اطلاعات خود را تا 27 خردادماه تکمیل کنند به‌طور طبیعی درخواست اولیه آنها تأیید نخواهد شد.

    آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت‌خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی 29 دی‌ماه سال گذشته به تصویب هیئت وزیران رسید و پس از آن وزارت نفت 13 بهمن‌ماه  فراخوان عمومی جذب سرمایه‌گذار ساخت پالایشگاه و پتروپالایشگاه را در تارنمای وزارت نفت (MOP) قرار داد.

    متقاضیان سرمایه‌گذاری طبق برنامه برای توسعه پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها تا 29 اردیبهشت فرصت داشتند مطالعات فنی و اقتصادی خود را در سامانه بارگذاری کنند، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این مهلت تا 15 خردادماه تمدید شد.

    برچسب ها