عصر خودرو

صندوق یکم کارگزاری بانک کشاوری ۵ هزار میلیارد تومانی شد

عصر بازار: هم ­اکنون ۲۵ درصد دارایی ­های این صندوق به خرید اوراق بهادار با درآمد ثابت بورس و فرابورس و سه درصد دارایی های این صندوق در سهام است.

صندوق یکم کارگزاری بانک کشاوری ۵ هزار میلیارد تومانی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی گفت: با همکاری نزدیک بانک کشاورزی به عنوان مدیر ثبت و شرکت کارگزاری بانک کشاورزی به عنوان مدیر صندوق و با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار طی یک پذیره نویسی انجام شده در شعب بانک کشاورزی ظرف 12روز کاری مبلغ 1,500 میلیارد تومان به میزان دارایی های صندوق یکم اضافه شد و دارایی های این صندوق به 5 هزار میلیارد تومان رسید.

    حسین خزلی خرازی اضافه کرد: با اتصال هم زمان یک هزار و 584 شعبه بانک کشاورزی به سایت صندوق و انجام هم زمان صدور و ابطال واحدهای این صندوق در شعب بانک کشاورزی، این شبکه بزرگترین شبکه­ خرده فروشی محصولات مالی در کل کشور و در خدمت بازار سرمایه و بازار پول به صورت توأمان است.

    همچنین محسن عبدالهی مدیر این صندوق در مصاحبه با سنا اعلام کرد: هم ­اکنون 25 درصد دارایی ­های این صندوق به خرید اوراق بهادار با درآمد ثابت بورس و فرابورس و سه درصد دارایی های این صندوق در سهام است.

    وی ادامه داد: طبق امیدنامه ما موظفیم حداقل 30 درصد دارایی های این صندوق را در اوراق بهادار بادرآمد ثابت سرمایه­ گذاری کنیم که مذاکره برای خرید این اوراق انجام شده و طی روزهای آینده نهایی می­شود.

    عبدالهی افزود: این صندوق مصداق کامل همکاری نزدیک شبکه­ بانکی و بازار سرمایه است. به نحوی که با جمع­ آوری پس­ اندازهای خرد سرمایه­ گذاران در شبکه بانکی حداقل 30 درصد آن را به سمت بازار سرمایه سوق داده است. هم اکنون حدود نیمی از دارندگان واحدهای این صندوق سرمایه­ گذاری زیر 50 ملیون تومان دارند و کل دارندگان واحدهای این صندوق بالغ بر 124 هزار نفر در سراسر کشور هستند که از نظر تعداد معادل 60 درصد کل دارنده گان واحدهای صندوق های سرمایه ­گذاری در  بازار سرمایه هستند.

    وی افزود: همچنین صندوق یکم کارگزاری بانک کشاورزی از لحاظ ارزش ریالی به تنهایی حدوداً معادل نیمی از کل ارزش صنعت صندوق های سرمایه­ گذاری در کشور را شامل شده است.

    عبدالهی ادامه داد: این شبکه­ بزرگ تأمین مالی آمادگی فروش انواع دیگری از محصولات مالی که توسط ناشرین اعلام شود را داراست و امیدوارم این شبکه خرده فروشی بین بانک کشاورزی و بورس ­ها، کمک موثری به تأمین مالی در بازار اولیه برای اقتصاد در حال توسعه کشور باشد.

    برچسب ها