عصر خودرو

راه اندازی بازار مشتقات ارزی پس از تک نرخی شدن ارز

عصر بازار- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: جمع بندی های کارشناسی در سازمان بورس و اوراق بهادار این است که بهترین زمان راه اندازی بازار مشتقات ارزی پس از تک نرخی شدن ارز است.

راه اندازی بازار مشتقات ارزی پس از تک نرخی شدن ارز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمد فطانت روز سه شنبه در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره زمان راه اندازی بازارمشتقات ارزی با توجه به برنامه دولت برای اجرای ارز تک نرخی 6 ماه پس از برجام، افزود: بازار ارز از نرخ های متعددی پیروی می کند اما جمع بندی های کارشناسی در سازمان بورس این است که این بازار پس از یکسان سازی انجام شود؛ گرچه از لحاظ نرم افزاری، سخت افزاری و دستورالعمل ها آمده ایم.
    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه با فرض عدم اجرای یکسان سازی نرخ ارز، بازار مشتقات ارزی قابلیت اجرا دارد، افزود: با این حال دارای پیچیدگی هایی بوده که ممکن است در برخی موارد به نقض غرض منجر شود.
    وی ادامه داد: بانک مرکزی اجرای یکسان سازی نرخ ارز را متعهد شده و ما نیز زمینه های ایجاد بازار مشتقات ارزی را فراهم کرده ایم.
    فطانت خاطرنشان ساخت: یکی از مباحث روز گذشته کمیته فرعی شورای عالی بورس، الزامات راه اندازی بازار مشتقات ارزی بود در حالی است که با جدیت در حال کار و بررسی روی این موضوع هستیم و با تک نرخی شدن ارز، راه اندازی بازار مشتقات ارزی امکان پذیر خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها