عصر خودرو

سود ۱۶۸۸ریالی "پیزد" برای هر سهم

عصر بازار- شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد در ۹ماه فعالیت توانسته برای هر سهم سود یک هزار و ۶۸۸ریالی محقق سازد.

سود ۱۶۸۸ریالی "پیزد" برای هر سهم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای 9ماهه منتهی به 30آذر1398 اعلام کرد سود انباشته به یک هزار و 352میلیارد ریال رسیده است و سود عملیاتی این شرکت نیز با رشد 360درصدی نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته به یک هزار و 150میلیارد ریال رسید.

    "پیزد" در این گزارش از رشد 355درصدی سود خالص خبر داده و رقم آن را 860میلیارد ریال منتشر کرده است.

    این شرکت در گزارش منتشر شده خود به تشریح وضعیت شرکت‌های سرمایه‌پذیر پرداخته و اعلام کرده است با توجه به روند تقسیم سود شرکت فرعی (شرکت فراور لاستیک ایساتیس) در سنوات قبل پیش بینی می شود حداقل 70 درصد سود خالص دوره تقسیم شود.

    بیشترین افزایش تسهیلات طی سه ماهه سوم در آخرین ماه دوره مذکور صورت گرفته، بنابراین هزینه های مالی آن در دوره های مالی بعد شناسایی خواهد شد. همچنین با تصویب هیات مدیره شرکت مبلغ 29میلیارد و 729میلیون ریال کسری ذخیره تسهیلات ارزی در پایان شهریورماه سال جاری است و تا پایان سال1398 در حساب های مربوطه ثبت خواهد شد.

    "پیزد" در این گزارش به اهداف و برنامه های راهبردی شرکت در خصوص تولید و فروش محصولات اشاره داشته است که برآورد دوره سه ماهه چهارم سال جاری براساس روند تولید و فروش محقق شده در نه ماهه یکی از این اهداف است. این شرکت در نظر دارد باتوجه به آغاز فصل بهار و افزایش فروش محصولات دوچرخه و موتورسیکلت پیش بینی می شود علی رغم عدم افزایش نرخ فروش، افزایش ریالی، ناشی از تغییرترکیب فروش محصولات است و در مقابل بهای تمام شده کالای فروش رفته سه ماهه اول سال1399 علی رغم 5درصد کاهش در تناژ تولید دوره مذکور نسبت به سه ماهه چهارم سال 1398 به دلیل افزایش نرخ دستمزد و سربار و ثابت بودن نرخ مواد اولیه( موجودی پایان سال) به همان میزان کاهش نداشته است.

    این شرکت فاز اول پروژه خود را طرح افزایش ظرفیت محصولات رادیال از تعداد 7هزار حلقه به 9هزار حلقه در روز اعلام کرد که این اقدام با موفقیت به بهره برداری رسانده و فاز دوم را رسیدن به تعداد 12هزار حلقه در روز است. بدین منظور بخشی از ماشین آلات مورد نیاز این فاز توسعه نصب و در حال راه اندازی است و بخش دیگری از ماشین آلات در مرحله حمل و ترخیص است. که طبق برنامه زمانبندی ، فاز دوم پروژه تا پایان سال 1399 به بهره برداری خواهد رسیدو تعداد 3000 حلقه تایر به تولید روزانه شرکت افزوده خواهد شد.

    برچسب ها