عصر خودرو

شنبه ۱۰ بهمن؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز ‌شنبه ۹۴.۱۱.۱۰ در بازار برق بورس انرژی ۳۹۷ مگاوات برق به ارزش ۳ میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز نیز تغییرات چندانی نداشت و در محدوده 330,000 ریال باقی ماند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:


    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت، مشاهده می‌شود؛ روند نزولی قیمت با رسیدن به مقاومت 330,000 ریال متوقف شده و هنوز موفق به نزول به زیر آن نشده و ثبات در این محدوده مشاهده می‌شود.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، مقاومت نیروگاه‌ها در برابر کاهش قیمت همچنان پایدار بود و تنها در ثانیه‌های پایانی بازار حجم کمی بر روی قیمت‌های روز گذشته به انجام رسید. لازم به ذکر است در سررسیدهای اسفند ماه شاهد انجام معاملات 1 مگاواتی با قیمت‌های بالاتر از سررسیدهای بهمن ماه بودیم.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13941120 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13941120 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره کار خود را با روندی نزولی آغاز کرده و پس از توقف و ثبات چند روزه در محدوده 344,000 ریال، در انتهای دوره باز هم شیب نزولی به خود گرفته و در محدوده 335,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ روندی نزولی بوده که در انتهای دوره در محدوده 361,000 ریال قرار گرفته است.
    در این نماد تا به امروز 161 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 30.10.1394 با 50 مگاوات می‌باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها