عصر خودرو

قائم مقام وزیر راه اعلام کرد:

آمادگی شرکت‌های اروپایی برای سرمایه گذاری در فرودگاه‌ها

عصر بازار- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل گفت: شرکت‌های فرانسوی، چینی و ایتالیایی برای سرمایه گذاری در فرودگاه امام، مشهد، شیراز و اهواز اعلام آمادگی کردند.

آمادگی شرکت‌های اروپایی برای سرمایه گذاری در فرودگاه‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، اصغر فخریه کاشان با بیانا اینکه پس از برداشته شدن تحریم‌ها نشانه‌هایی وجود دارد که فضا برای همکاری‌های بین‌المللی باز شده است، گفت: شرکت‌های فروشنده هواپیما که قبلا حاضر نبودند حتی یک کاغذ مکتوب به ما بدهند الان به طور رسمی اعلام آمادگی کردند که وارد مذاکرات قراردادی با ایران شوند و قرارداد امضا کنند. از جمله این شرکت‌ها "ای‌تی‌آر" ایتالیا و "ایرباس" فرانسه و "بمباردیه" کانادا هستند.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل یادآور شد: در بحث فرودگاهی نیز شرکت‌های فرانسوی٬ چینی و ایتالیایی با ارسال نامه رسمی اعلام آمادگی کردند که در فرودگاه‌های امام (ره) ٬ مشهد٬ شیراز و اهواز سرمایه‌گذاری کنند. البته هنوز میزان سرمایه‌گذاری‌های آنها معلوم نیست چون نخست باید مشخصات پروژه‌ها مذاکره شود اما حجم پروژه‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه امام (ره) 900 میلیون دلار و در فرودگاه مشهد 300 میلیون دلار است.

    وی با بیان اینکه افزود: شرکت‌هایی از ایتالیا٬ فرانسه و کره جنوبی برای همکاری‌ها در حوزه ریلی به ایران نامه نوشتند و آمادگی خود را برای مذاکرات قراردادی در احداث خطوطی همچون شیراز-بوشهر٬ رشت-آستارا و چابهار-مشهد اعلام کردند.

    فخریه کاشان با بیان اینکه در حوزه ترانزیت جاده‌ای نیز مطمئنا وضع بهتر خواهد شد اظهار کرد: الان کشورهایی مختلف مثل بلغارستان٬ اسلوواکی٬ ارمنستان و گرجستان اظهار تمایل کردند که راه‌های مشترکی را با ایران تعریف کنند تا بتوانند کالاهای خود را ترانزیت کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها