عصر خودرو

افزایش چشمگیر سود "شاوان" در گزارش ۶ماهه

عصر بازار- شرکت پالایش نفت لاوان در صورت های مالی ۶ماهه از تحقق سود ۴هزار و ۴۸۷ریالی به ازای هرسهم خبر داد که نسبت به گزارش ۳ماهه بیش از ۱۸۰درصد افزایش یافته است.

افزایش چشمگیر سود "شاوان" در گزارش ۶ماهه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت پالایش نفت لاوان در حالی صورت های مالی 6ماهه منتشر کرده که در گزارش 3ماهه خود از محقق شدن یک هزار و 574ریالی سود به ازای هرسهم خبر داده بود. اما گزارش 6ماهه آن با افزایش بیش از 180درصدی منتشر شد و سود هرسهم  4هزار و 487ریال اعلام شده است.

    "شاوان" در 6ماه، سود عملیاتی خود را 6هزار و 250میلیارد ریال، سود خالص را 5هزار و 130میلیارد ریال و سود انباشته را 6هزار و 454میلیارد ریال اعلام کرده است.

    این شرکت در دوره 6ماهه منتهی به 31شهریور1398یک میلیون و 391هزار و 454متر مکعب انواع کالا به مبلغ 59هزار و 487میلیارد ریال فروخته  و از این محل 7هزار و 919میلیارد ریال سود ناخالص شناسایی کرده است.

    اهداف و برنامه های راهبردی این شرکت در خصوص تولید و فروش محصولات مربوط به افزودن ماده MTBE امکان افزایش تولید بنزین معمولی و همچنین بنزین یورو 5 است. این شرکت توانسته بنزین یورو5 را در مهر ماه سال 1398 به تولید برساند و پیش بینی می کند که روند افزایش تولید بنزین یورو 5 استمرار داشته باشد. همچنین برآورد شده است که تولید بنزین یورو 5 سالانه حدود 3هزار میلیارد ریال سودآوری برای شرکت در پی داشته باشد.

    این شرکت نرخ فروش فرآورده ها را تابعی از نرخ نفت خام و میعانات گازی اعلام کرده و پیش بینی کرد که نرخ نفت خام و میعانات گازی در شش ماهه دوم سال 1398 حدود 65دلار به ازای هر بشکه (13درصد رشد نسبت به میانگین شش ماهه اول سال) باشد. بنابراین نرخ فروش فرآورده ها نسبت به میانگین نرخ ها در 6ماهه اول سال 13 درصد رشد خواهد داشت.

    "شاوان" راه اندازی واحد ایزومراسیون به طور کامل و استمرار تولید بنزین یورو 5 را از برنامه های با اهمیت شرکت ذکر کرده است.

    برچسب ها