عصر خودرو

کوتاه از کدال؛

پیش بینی و عملکرد چند شرکت بورسی و فرابورسی

عصر بازار- پیش بینی سال مالی ۹۵ به همراه عملکرد میان دوره ای چند شرکت بورسی و فرابورسی در سامانه کدال نشست.

پیش بینی و عملکرد چند شرکت بورسی و فرابورسی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، شمواد پیش بینی سود هر سهم سال مالی 94 را از 102 ریال به 114 ریال افزایش داد اما طی 3 ماه نخست سال 104 ریال زیان شناسایی کرده است.

    شرکت تولید مواد الیاف مصنوعی علت کاهش پوشش سه ماهه را توقف خط تولید پلی استر در شرکت پلی اکریل و کاهش مقداری در ارسال محصول مذاب به این شرکت اعلام کرده ضمن اینکه عمده  درآمد شرکت که از فروش صادراتی پیش بینی شده طی ماه های آینده صورت گیرد.

    "زنگان" مبلغ 177 ریال سود پیش بینی کرده و طی 6 ماه 149 ریال معادل 84 درصد را پوشش  داده است. از آنجائیکه نرخ LME جهانی کاهش داشته به همین دلیل شرکت تولیدات خود را بیشتر متمایل به تولید حق العمل کاری کرده و با توجه به اینکه قیمت حق العمل کاری نسبت به فروش پایین تربوده، به همین دلیل سود ناخالص نسبت به گذشته کاهش یافته است.

    "دعبید" چندان پیش بینی سودش  را تغییر  نداده است. این شرکت برای سال مالی 95 مبلغ 511 ریال سود پیش بینی کرده در حالیکه برای سال مالی 94 مبلغ 513 ریال سود پیش بینی کرده بود. افزایش فروش در سال 1395 عمدتا مربوط به افزایش حجم فروش و همچنین تاثیر افزایش قیمت های دریافتی از سازمان غذا و دارو طی سال 1394 بر کل سال 1395 است.

    "دکوثر" برنامه افزایش سرمایه از 540 میلیارد ریال به 1080 میلیارد ریال از مطالبات حال شده و آورده بمنظور اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش دارد.

    "فولاژ" پیش بینی سود  هر سهم سال مالی 94 را مبلغ 62 ریال اعلام و طی 9 ماه 21 ریال معادل 34 درصد را پوشش داده است. تغییر پیش بینی هر  سهم به علت کاهش قابل توجه هزینه های مالی به مبلغ91 میلیارد و 660 میلیون ریال، کاهش هزینه استهلاک وهزینه های خدمات قراردادی به دلیل عدم بهره برداری از پروژه شریدر، کاهش مصرف(ریالی ومقداری) مواد اولیه با عنایت به نوع محصولات فولادی تولیدی و کاهش موجودی انبار به علت فروش از موجودی ها بوده است.

    "کطبس" طی 9 ماه مبلغ 66ریال سود برای هر سهم شناسایی کرده است . مبلغ فروش بدون احتساب افزایش 15 درصد قیمت ذغالسنگ، مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شده است و اعمال افزایش نرخ پس از پذیرش شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان به عنوان خریدار نهایی موجب تحقق سود هر سهم 165 ریال خواهد شد.

    "قچار" 35 ریال سود پیش بینی کرده و طی 9 ماه 135 ریال زیان شناسایی کرده است. کاهش مبلغ فروش و بهای تمام شده نسبت به پیش بینی قبلی به دلیل کاهش مقدار تولید و فروش شکر سفید از شکر خام (مالکیتی و کارمزدی) است.

    "خاهن" پیش بینی سود خود را برای سال 95 مبلغ 285 ریال اعلام کرد. سرمایه شرکت در این اطلاعیه 320 میلیارد ریال اعلام شده است.

    لیزینگ رایان سایپا پیش بینی خود را از 467 ریال به 476 ریال رساند و طی 9 ماه 394 ریال معادل 83 درصد بودجه را پوشش داد.

    شرکت سایپا آذین پیش بینی زیان خود را از  1519 ریال زیان به 1795 ریال زیان رساند و طی 9 ماه 98 درصد بودجه را پوشش داد.

    کشت و صنعت چین چین پیش بینی سود خود را از 558 ریال به 562 ریال رساند و طی شش ماه 59 درصد بودجه را محقق کرد.

    شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا پیش بینی سود هرسهم خود را از 947 ریال به 841 ریال رساند و طی 9 ماه 65 درصد بودجه را پوشش داد.

    و سیمان کرمان پیش بینی سود هر سهم را مبلغ906 ریال اعلام و طی 9 ماه 772 ریال سود محقق کرد و 85درصد بودجه را پوشش داد. با توجه به رکود بازار خرید و فروش املاک، شرکت در حال رایزنی در خصوص فروش ساختمان های پیش بینی شده با قیمت مناسب است. بطوریکه برآورد می شود فروش دارایی های فوق تا پایان سال محقق خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها