عصر خودرو

رئیس انجمن مالی اسلامی مطرح کرد:

بررسی ویژگی‌های انتشار اوراق گام

عصر بازار-صالح آبادی گفت: انتشار اوراق گام از سوی بانک مرکزی می‌تواند نقش موثری در بخش تولید داشته باشد و با توجه به حل شدن موضوع دریافتی و پرداختی از سوی خریدار و فروشنده، تولید در بخش‌های مختلف تقویت خواهد شد.

بررسی ویژگی‌های انتشار اوراق گام
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، علی صالح آبادی، رئیس انجمن مالی و اسلامی در خصوص ویژگی‌های اوراق گام گفت: اوراق گام، اوراق شبه ضمانت‌نامه است و در این ساز و کار بانک واسطه بین خریدار و فروشنده خواهد بود؛ بطور مثال اگر کارخانه‌ای بخواهد مواد اولیه از شرکتی خریداری کند چک سه ماه آینده به فروشنده می‌دهد و فروشنده می‌تواند این چک را در اختیار بانک قرار دهد.

    وی افزود: چک خریدار توسط فروشنده قابل تنزیل در بازار بورس است به این معنا که اوراق گام هم در بازار سرمایه و هم در بازار پول مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین وجوه عمومی در خدمت تولید قرار خواهد گرفت.

    رئیس انجمن مالی اسلامی با تاکید بر اینکه در بانک برای نگهداری از چک و عرضه آن کارمزد دریافت می‌شود، گفت: نرخ این کارمزد بر اساس مقررات بانک مرکزی محاسبه می شود و یک نرخ متعارفی برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

    صالح‌آبادی تاکید کرد: زمان اجرای انتشار اوراق گام باید از سوی بانک مرکزی اعلام شود، اما طی 20 روز گذشته کلیات آن در شورای فقهی به تصویب رسیده است.

    وی در توضیح اهمیت انتشار اوراق گام در بخش تولید گفت: انتشار اوراق گام از سوی بانک مرکزی می‌تواند نقش موثری در رونق بخش تولید داشته باشد و با توجه به حل شدن موضوع دریافتی و پرداختی از سوی خریدار و فروشنده، تولید در بخش‌های مختلف تقویت خواهد شد.

    رئیس انجمن مالی اسلامی تصریح کرد: رونق بخش تولید با ایجاد ابزار‌های متنوع از سوی بازار سرمایه تحقق می‌یابد به علاوه مشکلات تامین نقدینگی مواد اولیه تولید کنندگان مرتفع و در نهایت تولید داخل رونق می‌یابد.

    صالح آبادی افزود: تامین نقدینگی تولید کنندگان در بخش‌های تامین مواد اولیه و ساخت کالا موجب می‌شود تا علاوه بر فراهم شدن شرایط رونق تولید داخل، تولیدات به حداکثر برسد و شرایط برای صادرات کالای ایرانی در بازار‌های جهانی فراهم شود.

    برچسب ها