عصر خودرو

بلوک ۲.۳۹ درصدی سهام بانک تجارت بهمن ماه روی میز فروش بورس می رود

عصر بازار- سازمان خصوصی سازی یک روز پس از لغو تحریم های مالی و بانکی کشور از عرضه بلوکی سهام بانک تجارت خبر داده است.

بلوک ۲.۳۹ درصدی سهام بانک تجارت بهمن ماه روی میز فروش بورس می رود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سازمان خصوصی سازی در 10 بهمن ماه امسال یک میلیارد و 94 میلیون و 506 هزار و 401 سهم معادل 2.39 درصد از کل سهام بانک تجارت را به قیمت پایه هر سهم 1058 ریال روی میز فروش بورس تهران می گذرد.

    بر اساس این گزارش این واگذاری در بازار اول بورس و با تجمیع سهام از 4 کد معاملاتی معاف از مالیات متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران به طور یکجا و پرداخت نقد در مهلت 10 روز کاری خواهد بود، به طوری که قیمت پایه هر سهم در روز واگذاری به قیمت پایانی بورس در روز قبل از عرضه به شرط آنکه از قیمت 1058 ریال کمتر نباشد، است.

    بر اساس این گزارش، کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 3 درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را بطور نقدی یا به صورت ضمانت نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا به شرکت بورس ارایه کنند.

    سازمان خصوصی سازی به وکالت از دولت هم اکنون 4.99 درصد از کل سهام بانتک تجارت را به منظور واگذاری در بورس در اختیار دارد. در ترکیب سهامداری بانک تجارت مالکیت اغلب سهام در اختیار شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها