عصر خودرو

تحقق سود ۵.۲۹۲ریالی «شراز» برای هرسهم

عصر بازار- شرکت پالایش نفت شیراز در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۹۸ برای هرسهم ۵هزار و ۲۹۲ریال سود محقق کرد که نسبت به گزارش ۳ماهه خود رشد مطلوبی داشته است.

تحقق سود ۵.۲۹۲ریالی «شراز» برای هرسهم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، این شرکت سود هر سهم در فعالیت 3ماهه ابتدای سال مالی جاری را 2هزار و 810ریال اعلام کرده بود.

    «شراز» در این گزارش، سود عملیاتی را 6هزار و 134میلیارد ریال، سود خالص را 5هزار و 437میلیارد ریال و سود انباشته را 4هزار و 994میلیارد ریال اعلام کرده است.

    این شرکت در گزارش 3ماهه اعلام کرده بود که ارزش فروش آن به 27هزار و 689میلیارد ریال رسیده است. "شراز" همچنین سود خالص آن دوره را 2هزار و 887میلیارد ریال اعلام کرده بود که در 6ماهه  ارزش فروش آن به 55هزار و 953میلیارد ریال بالغ شده است.

    «شراز» در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرده است که عمده بازار هدف محصولات شرکت داخلی بوده و مطابق قانون، شرکت محصولات اصلی تولیدی خود را جهت توزیع در سطح کشور تحویل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران می دهد. همچنین محصولات ویژه تولیدی شرکت، در بورس های کالا و انرژی عرضه می شود. شرکت های قیرسازی، شرکت های عمده خریدار محصولات ویژه این شرکت هستند.

    در حال حاضر پالایشگاه شیراز با پالایش روزانه 54 هزار بشکه نفت خام در روز نزدیک به 3/3درصد از نفت خام پالایشی کشور را پالایش کرده و محصولات استراتژیکی نظیر بنزین و سوخت های هوایی، گازمایع، نفت سفید، نفت کوره، انواع حلال و گوگرد تولید می کند. در خصوص محصولات پالایشی به ویژه محصولات استراتژیک در حال حاضر بازار داخلی با کمبود عرضه مواجه است و در عمل پالایشگاه شیراز در کنار سایر شرکت های پالایشی نیاز داخلی را تامین می کنند.

    این شرکت در حال حاضر با توجه به نیاز داخلی برنامه صادراتی ندارد با این وجود ، صادرات محصولات در آینده با تغییر در قوانین ملی و وزارت نفت قابل بررسی و تحقق است. سودآوری شرکت های پالایشی تابع متغیرهای گوناگونی است که با فضای سیاسی و اقتصادی دنیا به ویژه کشور گره خورده است.

    برچسب ها