عصر خودرو

افزایش ۳۳ درصدی تولید سیگار و کاهش ۵۰ درصدی قاچاق آن

عصر بازار- تولید سیگار در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۳۳.۷ درصد افزایش و میزان قاچاق در همین مدت، ۴۹.۳ درصد کاهش داشته است.

افزایش ۳۳ درصدی تولید سیگار و کاهش ۵۰ درصدی قاچاق آن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، طبق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در سه ماهه نخست امسال 12 میلیارد و 700 میلیون نخ سیگار تولید شده که نست به تولید 9 میلیاد و 500 میلیون نخ سیگار در مدت مشابه سال گذشته، 33.7 درصد افزایش داشته است.

    همچنین آمارها نشان می‌دهد واردات سیگار که در دو ماهه منتهی به اردیبهشت ماه سال 1397 به صفر رسیده بود، همچنان انجام نمی‌شود.

    البته در سه ماهه نخست امسال صادرات سیگار نیز صفر بوده است؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 150 میلیون نخ سیگار از ایران صادر شده است.

    در این میان برآورد وزارت صمت از میزان قاچاق سیگار در سه ماهه نخست امسال معادل سه میلیارد و 500 میلیون نخ سیگار است که نسبت به برآورد این وزارتخانه از میزان قاچاق سیگار در مدت مشابه سال گذشته، 49.3 درصد کاهش داشته است. وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در سه ماهه نخست سال گذشته برآورد کرده بود که شش میلیارد و 900 میلیون نخ سیگار از طریق قاچاق به کشور وارد شده است.

    همچنین طبق برآورد این وزارتخانه در سه ماهه نخست سال جاری 16 میلیارد و 200 میلیون نخ سیگار مصرف شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، تغییری نداشته است.

    برچسب ها