عصر خودرو

در میان نگرانی‌ها در مورد عرضه مازاد:

سنگ‌آهن جهانی با خاتمه به روند نزولی، به ثبات نسبی رسید

عصر بازار- در حالی که به نظر می‌رسد نگرانی‌ها در مورد عرضه مازاد همچنان باعث فشار بر روی قیمت سنگ‌آهن شود، این ماده خام در بورس آتی چین از پایین‌ترین سطح یک ماهه خود اندکی فاصله گرفت.

سنگ‌آهن جهانی با خاتمه به روند نزولی، به ثبات نسبی رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، موسسه بانکی سیتی‌گروپ برآورد خود از قیمت سنگ‌آهن را برای سال جاری تا سال 2018 به 35 دلار به ازای هر تن کاهش داد و اعلام کرد به منظور بالارفتن قیمت میزان عرضه نیز باید در کنار تقاضا کاهش پیدا کند. گلدمن ساکس نیز پیش‌بینی کرد که میانگین قیمت هر تن سنگ‌آهن در سال 2016 در حدود 38 دلار و در سال 2017 معادل 35 دلار خواهد بود.

      بر اساس گزارش رویترز، هر تن سنگ آهن برای تحویل در ماه می در بورس کالای دالیان با رشدی 0.3 درصدی 302.50 یوان ( 46 دلار) معامله شد و از پایین‌ترین سطح خود از 18 دسامبر فاصله گرفت. در بورس سنگاپور نیز سنگ‌آهن تحویل در ماه فوریه با افتی 1.2 درصدی 37 دلار و 22 سنت معامله شد.

    هلن لائو، تحلیلگر گروه آرگونات در یادداشتی نوشت: « با نگاهی رو به جلو، ما معتقدیم قیمت سنگ‌آهن به دلیل کاهش تولید فولاد چین همچنان تحت فشار باقی خواهد ماند.  از آنجایی که عرضه‌کنندگان اصلی (‌استرالیا و برزیل) به افزایش تولید خود ادامه می‌دهند، بازار همچنان با عرضه مازاد در سال جاری روبرو خواهد بود.» 
    سیتی گروپ اعلام کرد که به منظور به تعادل رسیدن بازار، در حدود 100 میلیون تن از عرضه جهانی سنگ‌آهن در سال آینده و 200 میلیون تن دیگر در سال 2018 باید کاهش یابد.

    قیمت سنگ‌آهن که در سال 2015 با ثبت سومین سال کاهش قیمت، افتی 40 درصدی را تجربه کرده بود، در سال جاری نیز تاکنون بیش از 8 درصد کاهش قیمت داشته است.  بر اساس این گزارش، و با توجه به TSI، قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین، با افتی 1.8 درصدی به 39 دلار و 30 سنت رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها