عصر خودرو

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس:

تمام ارز صادراتی وارد سامانه نیما شده/ پتروشیمی نوری، بندر امام و بوعلی در صف عرضه

عصر بازار- امروز ۲۵ اسفند، ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق اجاره پتروشیمی خلیج فارس در شرکت بورس و اوراق بهادار تهران پذیره‌نویسی شد.

تمام ارز صادراتی وارد سامانه نیما شده/ پتروشیمی نوری، بندر امام و بوعلی در صف عرضه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: هلدینگ خلیج فارس به عنوان یکی از بازیگران بزرگ بازارسرمایه علاقه‌مند است که از ابزار مالی موجود در بازارسرمایه برای تامین مالی بهره‌برداری کند؛ در حال حاضر این هلدینگ 12 درصد از ارزش کل بورس تهران را در اختیار دارد.
    وی با بیان اینکه این شرکت در آخرین روزهای سال توانست از ابزار اوراق اجاره تامین مالی انجام دهد، افزود: امیدواریم که سود این اوراق به موقع پرداخت شود و افزون بر سود خود اوراق، بازدهی بیشتری را نیز نصیب خریداران کند.
    ربیعی با اشاره به اینکه اکنون بورس تهران توانسته به عنوان منبعی برای تامین مالی شرکت‌ها عمل کند، اظهار کرد: هلدینگ خلیج فارس در حال حاضر 8.5 میلیارد دلار پروژه در بخش‌های پایین دستی، بالادستی و پتروشیمی در اختیار دارد و برای تکمیل آنها منابع زیادی نیاز است. به این ترتیب، برای تامین مالی این پروژه‌ها قصد داریم که از ظرفیت‌های بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری خارجی استفاده کنیم.
    به گفته مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، سهم این هلدینگ از تولید و صادرات پتروشیمی کشور حدود 40 درصد است.
    وی با بیان اینکه نرخ سود رسمی این اوراق 16 درصد ماهانه است که هر سه ماه یکبار پرداخت می‌شود، گفت: چون این اوراق قابلیت معامله در بورس را نیز دارند، قطعا بازدهی بیشتری برای خریداران دارد.
    جعفری اضافه کرد: پیش بینی می‌کنیم که امسال حدود 4 میلیارد دلار صادرات داشته باشیم؛ همچنین در سال جاری تمام ارز حاصل از صادرات هلدینگ وارد اقتصاد کشور شده است.
    وی افزود: البته با هماهنگی بانک مرکزی بخشی از این مبلغ صرف خرید مواد اولیه و مصارف شرکت‌ها شده است.
    مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در انتها مطرح کرد: تا کنون و از زمانی که سامانه نیما شروع به کار کرده است، کل ارز حاصل از صادرات این شرکت وارد سامانه نیما شده است. همچنین امیدواریم که سال آتی پتروشیمی نوری، بندر امام و بوعلی در بازار سرمایه عرضه اولیه شوند.

    برچسب ها