عصر خودرو

تصویب لایحه تعیین حق بهره‌برداری غرفه‌های بازارهای میادین میوه و تره بار

عصر بازار- اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نوبت عصر جلسه امروز لایحه اصلاحیه تعیین حق بهره‌برداری غرفه‌ها به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میادین میوه و تره‌بار را بررسی کردند.

تصویب لایحه تعیین حق بهره‌برداری غرفه‌های بازارهای میادین میوه و تره بار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، زهرا صدر اعظم نوری - رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: این غرفه‌ها هر چند وقت یکبار به مزایده گذاشته می‌شوند. سازمان میادین حدود 241 بازار و میدان در سطح شهر تهران دارد که از این تعداد 219 بازار شامل 2500 غرفه هستند.

    وی افزود: دو درصد از این غرفه‌ها یعنی حدود 50 غرفه در اختیار ایثارگران است و بقیه آنها برای عموم شرکت کنندگان در مزایده اختصاص پیدا می‌کند. از آنجا که همه غرفه‌ها در یک سطح نیستند و به غرفه‌های ضعیف، متوسط و قوی تقسیم می‌شوند، از بعضی از آنها بیشتر استقبال می‌شود. در این لایحه پیشنهاد شده تا غرفه‌ها به گونه‌ای به مزایده گذاشته شوند که غرفه‌های ضعیف و قوی در یک سبد ارائه نشوند تا از این طریق غرفه‌های ضعیف بدون متقاضی نمانند.

    وی ادامه داد: در سال 1397 قیمت پایه‌ای برای مزایده پیشنهاد شده اما بهره‌برداری از برخی غرفه‌ها چند برابر قیمت مزایده بوده است. موقعیت برخی غرفه‌ها به گونه‌ای است که به راحتی با بیش از قیمت مزایده به بهره‌برداری و سود می‌رسند.

    وی تاکید کرد: پیشنهاد جدید سازمان میادین میوه و تره‌بار در قالب تبصره 6 لایحه مطرح کرده که به شهرداری تهران اجازه داده شود به منظور تأثیرگذاری لازم در جهت تعدیل قیمت‌ها و توزیع عادلانه و مناسب محصولات و کالاهای بازرگانی، با رعایت اعمال تخفیفات ویژه و در نظر گرفتن حاشیه سود، به صورت پایلوت در بخش بازرگانی برخی بازارهای منتخب برای مدت یک سال اقدام کنند.

    رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پیشنهادات دیگری که در این خصوص مطرح شده، گفت: حق بهره برداری که به ایثارگران واگذار می‌شود، از طریق مزایده باشد؛ چرا که مواردی وجود داشته غرف به ایثارگر واگذار شده اما فرد غرفه را با چند برابر قیمت به افراد دیگری داده است.

    نوری تاکید کرد: پیشنهاد بعدی این است که ایثارگرانی که در مزایده شرکت می‌کنند تا حق بهره‌برداری از غرفه به آنها واگذار شود، به تأیید اداره کل ایثارگران شهرداری تهران برسند.

    به گزارش ایسنا، نهایتاً کلیات این لایحه با 17 رأی موافق به تصویب شورای شهر تهران رسید.

    برچسب ها