عصر خودرو

وزیر اقتصاد عنوان کرد:

تراز تجاری مثبت به رغم مشکلات

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت یکی از برنامه هایی که در زمان بررسی صلاحیت به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجلس شورای اسلامی مطرح کردم این بود که این وزارتخانه باید به گونه ای اداره شود که ضمن حفظ نقش ستادی خود، در عمل بتواند با بخش مستقیم اقتصاد جامعه آشنا و در ارتباط باشد.

تراز تجاری مثبت به رغم مشکلات
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شادا، وزیر امور اقتصادی و دارایی که به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده، از تهیه بسته سیاستی برای برون رفت از مشکلات این استان خبر داد.

    وزیر اقتصاد اظهار داشت: در سفر به استان ها از نزدیک مسائل و مشکلات مناطق و فعالان اقتصادی را مورد بررسی قرار داده و راه حل هایی را پیدا می کنیم و نهادهای اقتصادی نیز بدون واسطه مشکلاتشان را مطرح می کنند.

    دژ پسند با اشاره به برنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی برای برطرف کردن مشکلات واحدهای نیمه فعال و تعطیل در کشور گفت: یکی از اهداف ما در سفرهای استانی این است که بتوانیم از نزدیک مشکلات واحدهای تولیدی را بررسی کنیم.

    وی ادامه داد: به طور خودکار خیلی از مشکلات واحدهای تولیدی نیمه فعال را به نظام بانکی ارتباط می دهند که باید دید چه میزان از این مشکلات به نظام بانکی، امور مالیاتی، گمرکات، فناوری های واحدتولیدی و چه میزان به نوع مدیریت این واحدها بستگی دارد.

    فرهاد دژپسند اظهار داشت: طبیعتا هر آنچه در حوزه این وزارتخانه، نظام بانکی، نظام مالیات و گمرکات مربوط باشد چاره اندیشی خواهیم کرد.

    به گزارش سنا، وزیر اقتصاد در سفر خود به سیستان و بلوچستان طی دیدار با اساتید و نخبگان دانشگاهی عنوان کرد: اگر تک تک ایرانیان عزم خود را جزم کنند می توان مشکلات کنونی در عرصه اقتصادی کشور را به حداقل رساند.

    وی تاکید کرد: باید از تمام ظرفیت های داخلی برای رونق و توسعه اقتصادی کشور استفاده کرد.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه سفر به استان سیستان و بلوچستان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان گفت: در سالجاری با وجود همه دشمنی های بدخواهان نظام، شاهد تراز مثبت در اقتصاد کشور هستیم که این امر از طریق بهره گیری از تمام ظرفیت های ملی محقق شد.

    دژپسند تصریح کرد: امروز در زمینه ذخایر در کشور مشکلی وجود ندارد اما انچه که مشکل ایجاد کرده گران فروشی است.

    نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: باید از ظرفیت نخبگان علمی کشور برای برون رفت از مشکلات و بهبود وضعیت موجود بهره گرفت.
    آیت الله عباسعلی سلیمانی  با قدردانی از حضور مسوولان نظام در سیستان و بلوچستان، آن را مایه برکت در این استان برشمرد.

    امام جمعه زاهدان تاکید کرد: امروز دشمن از تمام دسیسه ها و ترفندها برای نا امید کردن مردم بهره گرفته است که همچون گذشته با هوشیاری مردم هیچگاه در رسیدن به اهداف شوم خود موفق نخواهد شد.

    عضو خبرگان رهبری با اشاره به برکات نظام جمهوری اسلامی گفت: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد کاهش خط فقر و رسیدن به عدالت در جامعه هستیم.


     

    برچسب ها