عصر خودرو

پوری حسینی خبر داد

احتمال واگذاری مجدد سرخابی‌ها

عصر بازار- رئیس سازمان خصوصی سازی از امکان اصلاح مصوبه هیات دولت در خصوص واگذاری سرخابی‌ها خبر داد و گفت: مقدماتی فراهم شده است که اگر هیات دولت اراده کند، مصوبه تبدیل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به باشگاه‌های فرهنگی اصلاح می شود که در صورت اصلاح مصوبه، مزایده این دو باشگاه را ادامه خواهیم داد.

احتمال واگذاری مجدد سرخابی‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی از احتمال واگذاری مجدد سرخابی‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر مصوبه هیات دولت در خصوص خارج شدن سرخابی‌ها از لیست واگذاری پایدار است و ما مجوز واگذاری سرخابی ها را نداریم اما امکان اصلاح این مصوبه چندان دور از انتظار نیست.

    وی افزود: در حال حاضر نمی توان گفت که حتما مصوبه هیات وزیران در خصوص واگذاری سرخابی‌ها اصلاح می شود، اما اصلاح مصوبه چندان دور از انتظار نبوده و احیانا اگر روزی شنیدیم که مصوبه اصلاح شده است خیلی موجب تعجب نیست، زیرا مقدماتی فراهم شده که اگر هیات دولت اراده کند و علاقمند باشد و صلاح بداند، مصوبه اصلاح می شود که در این صورت مزایده این دو باشگاه را ادامه خواهیم داد.

    به گفته پوری حسینی اگر مصوبه هیات دولت اصلاح شد تکرار مزایده خواهیم داشت و هرکسی که اهلیت لازم را از نظر هیات واگذاری داشته باشد می تواند در این مزایده شرکت کند، اما ابتدا باید مصوبه هیات دولت اصلاح شود.

    وی همچنین در خصوص پیشنهاد معاون وزیر تعاون برای واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به دو تعاونی سهامی عام گفت: معاون وزیر تعاون تماسی با سازمان خصوصی سازی داشتند و ما را از ایده خود مطلع و پیشنهاد کردند که یک شرکت تعاونی را آماده کنند تا اگر مزایده سرخابی ها مجددا مطرح شد،‌ بتوانند در این مزایده شرکت کنند.

    زئیس سازمان خصوصی سازی گفت: هر زمان که مصوبه هیات دولت اصلاح شد و مجاز به واگذاری سرخابی ها شدیم در آن زمان تعاونی ها هم اگر آمادگی داشتند که اهلیت های مورد نظر هیات واگذاری را تامین کنند، می توانند در مزایده شرکت کنند به شرط اینکه هم اهلیت لازم را داشته باشند و هم قیمت بالاتر پیشنهاد کنند و برنده مزایده شوند در این صورت طبق روال می‌توانند مالک سرخابی‌ها باشند.

    پوری حسینی در خصوص ورود تعاونی ها به مزایده سرخابی ها گفت: هر تعاونی به عنوان شخص حقوقی می تواند در هر یک از مزایده های سازمان خصوصی سازی شرکت کند و بدیهی است که اگر یک شرکت تعاونی خود را تجهیز کند تا در مزایده سرخابی ها وارد شود نه تنها مخالفتی نخواهیم داشت بلکه از آن استقبال هم می کنیم اما معنی استقبال این است که خوشحال می شویم که یکی از شرکت کنندگان مزایده بیشتر می شود و مفهوم دیگری ندارد یعنی قرار بر واگذاری سرخابی ها به شکل مذاکره نداریم، زیرا سرخابی ها شرایط واگذاری از طریق مذاکره را ندارند اگر هم داشتند هیات واگذاری بنای چنین کاری را ندارد، زیرا در مزایده‌های قبلی این دو باشگاه، خریدار وجود داشت.

    وی اظهار کرد:این در حالی است که تا اصلاح نشدن مصوبه هیات وزیران لازم نیست که وقت خود را چندان صرف این موضوعات کنیم، زیرا اول باید مصوبه اصلاح شود و بعد در این خصوص تصمیم گیری کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها