عصر خودرو

رئیس سازمان چای کشور :

۷۶درصد از مطالبات چای‌کاران پرداخت شده است

عصر بازار- رئیس سازمان چای کشور گفت: در حال حاضر نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۱۵ درصد افزایش برداشت داشته‌ایم و تا پایان زمان برداشت بالغ بر ۱۰ هزار تن افزایش نسبت به سال قبل خواهیم داشت.

۷۶درصد از مطالبات چای‌کاران پرداخت شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، حبیب جهان‌ساز رئیس سازمان چای کشور ، در خصوص میزان برداشت چای از ابتدای سال زراعی تاکنون اظهار کرد: تاکنون 108هزار تن برگ سبز چای از کشاورزان خریداری شده است که 36 درصد درجه یک و 64 درصد درجه 2 محسوب می‌شود که نسبت به میزان 32 هزار تن درجه یک و 68 هزار تن درجه 2 است.

    وی افزود: ارزش ریالی این برگ سبز خریداری شده حدود 213 میلیارد تومان است که تاکنون 162میلیارد تومان پرداخت شده که 76 درصد مطالبات محسوب می‌شود و 24 درصد باقی مانده را هم اگر سازمان برنامه و بودجه به موقع به ما تحویل دهد به زودی پرداخت خواهیم کرد.

    رئیس سازمان چای کشور در رابطه با پیش‌بینی زمان پرداخت کامل مطالبات خاطرنشان کرد: برداشت چای همچنان تا 30 مهر ادامه دارد اما زمان تسویه حساب را نمی‌توان پیش‌بینی کرد به این دلیل که تا سازمان برنامه و بودجه اعتبارات را واریز نکند نمی‌توانیم پولی پرداخت کنیم.

    وی افزود: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که به موقع مطالبات را پرداخت کنیم. ایده‌آل این است که یک تا دو ماه پس از برداشت مطالبات پرداخت شود.

    جهان‌ساز با اشاره به افزایش تولید چای نسبت به سال گذشته تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال برداشت چای کشور تا 120 هزار تن افزایش یابد که نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت. در حال حاضر هم نسبت به زمان مشابه در سال گذشته  15 درصد افزایش برداشت داشته‌ایم و تا پایان زمان برداشت بالغ بر 10 هزار تن افزایش نسبت به سال قبل خواهیم داشت.

    برچسب ها