عصر خودرو

کارگزار بورس پیش بینی کرد:

تداوم صعود آرام و منطقی بازار سرمایه

عصر بازار- حمیدرضا مهرآور، گزارش های سه ماهه صنایع را برای سرمایه گذاران بازار سرمایه حاوی خبرهای مثبت دانست و گفت: زیرساخت های صنایع در چند ماه گذشته باعث شد تا اکثر شرکت ها در عملکرد سه ماهه با رشد تولید و فروش مواجه شوند.

تداوم صعود آرام و منطقی بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، مدیر عامل کارگزاری بانک سامان ، با تاکید بر اینکه صنایع بورسی در گزارش های سه ماهه ابتدایی امسال با افزایش تولید و فروش مواجه بودند، تصریح کرد: اکثر صنایع همانند خودرو، پتروشیمی، پالایشی و صنایع بزرگ بازار در این مدت عملکردهای مثبت و قابل قبولی داشتند.

    وی در خصوص پیش بینی آینده بازار سرمایه با تاکید بر حجم بالای نقدینگی آزاد در جامعه، اظهار داشت: با توجه به سرمایه های سرگردان جامعه نگرانی درباره آینده بازار سرمایه وجود ندارد اما به طور قطع باید برای این نقدینگی ها برنامه ریزی شود تا به صورت هدفمند به سمت فعالیت های تولیدی هدایت شوند.

    این کارگزار بازار سرمایه تمرکز بیشتر مسولان را برای کانالیزه کردن سرمایه های مردمی مهم دانست و گفت: بازار سرمایه یکی از بهترین گزینه هایی است که می تواند منابع قابل توجه جامعه را جذب کند و نقش پررنگی در توسعه اقتصادی داشته باشد.

    مهرآور با اشاره به اینکه جذب منابع در بازار سرمایه نه تنها آثار تورمی ندارد بلکه به رونق صنایع کمک می کند، ادامه داد: ورود سرمایه ها به بازارهایی مثل دلار، طلا ، سکه و مسکن مشکلات تورمی به همراه داشته و به اقتصاد ضربه می زند.

    کارشناس بازار سرمایه اشباع بازارهای فوق را مورد توجه قرار داد و افزود: بازار سهام تنها بازار مفید برای اقتصاد کشور است و به همین دلیل همه ارکان مهم کشور مانند دولت، مجلس و نیروهای اقتصادی و سیاسی کشور در تلاش هستند تا منابع و سرمایه های سرگردان کشور به این بازار هدایت شوند.

    مدیرعامل کارگزاری بانک سامان پیش بینی کرد روند حرکت بازار سرمایه با ثبات و بهبود بیشتری همراه می شود و بازار سرمایه با نگاه میان مدت و بلند مدت سود و بازدهی منطقی را برای سرمایه گذارانش به همراه خواهد داشت.

    وی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی اتفاق خوبی نیست، گفت: اما این اتفاق در همه اقتصادهای دنیا باعث رونق صادرات می شود.

    به گفته مهرآور افزایش ارزش انواع ارز برای شرکت های صادرات محور به طور قطع اتفاق بسیار مثبتی است و شرکت های ارز آور که بخش قابل توجهی از بازار سرمایه را در اختیار دارند می توانند با رشد حاشیه سود مواجه شوند که برای سرمایه گذاران و سهامداران این گروه ها بازدهی خوبی به همراه دارد.

    رییس هیات مدیره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، درباره توصیه به سرمایه گذاران غیر حرفه ای و تازه وارد به بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه یک چاقوی دو لبه است. همان طور که می تواند سودآوری خوبی را برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد با انتخاب های اشتباه، غیر منطقی و هیجانی می تواند باعث ضرر و زیان شود.

    وی با تاکید بر اینکه بادزهی منطقی در این بازار کسب سود آرام و متداوم است، اظهار داشت: سرمایه گذاران برای ورود به این بازار باید با شرکت های مشاور سرمایه گذاری و کارشناسان خبره مورد تایید سازمان بورس مشورت کنند و مراقب باشند در دام سفته بازان و افراد سودجو نیفتند.

    مهرآور افزود: سرمایه گذاری از طریق صندوق های سرمایه گذاری برای افراد غیر حرفه ای بهترین گزینه است که می تواند ریسک سرمایه گذاری این گروه ها را به صفر برساند.

    برچسب ها