افزایش ۵۲ درصدی ارزش صادرات استان مرکزی

عصر بازار- مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: ارزش ریالی صادرات استان در ۶ ماهه سال جاری بیش از ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵:۰۰

افزایش ۵۲ درصدی ارزش صادرات استان مرکزی

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، روح الله غلامی از صدور بیش از 18 هزار اظهارنامه در  این مدت خبر داد و افزود: مجموع صادرات استان از گمرکات اراک، ساوه و زرندیه بیش از یک میلیارد کیلوگرم بوده که نسبت به 6 ماهه سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.

وی ارزش اقلام صادراتی استان که به کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه، روسیه، هند و ... صادر شده است را  نزدیک به 316 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ارزش ارزی صادرات انجام شده بیش از 732 میلیون دلار بوده است.

وی همچنین از رشد شاخص های وزن، ارزش ریالی، ارزش دلاری و تعداد اظهارنامه درخصوص واردات استان در این مدت نیز خبر داد و گفت: در این شاخص ها به ترتیب رشد 23، 9، 9 و 10 درصدی رخ داده است.

وی مبداء واردات به استان را 46 کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، ترکیه، چین، قطر، آلمان، هند، سوئیس و ... عنوان کرد و افزود: در این مدت بیش از 145 هزار میلیارد ریال کالا به استان وارد شده است.

 

برچسب ها

صادراتگمرک
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا