شِل قرارداد ده ساله تأمین LNG را با شرکت انرژی ترکیه‌ای امضا کرد

عصر بازار- شل و بوتاش قراردادی ۱۰ ساله امضا کردند که براساس آن، شل ۴ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مایع (LNG) در سال برای بوتاش تأمین خواهد کرد که تحویل آن از سال ۲۰۲۷ آغاز می­شود.

دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷:۰۰

شِل قرارداد ده ساله تأمین LNG را با شرکت انرژی ترکیه‌ای امضا کرد

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس انرژی، این قرارداد، بوتاش را قادر می­سازد تا با دسترسی بیشتر به LNG از زیرساخت‌های پایانه و خط لوله گسترده خود برای کمک به ترکیه جهت تنوع بخشیدن به منابع گازی خود و تبدیل شدن به یک هاب بزرگ منطقه­ای گاز استفاده کند.

وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد که «هدف ما در گاز طبیعی، که 99 درصد آن تا زمان کشف گاز دریای سیاه وارداتی بود، تنوع­بخشی به بخش عرضه و عرضه گاز طبیعی به شهروندان و صنعت با نرخ رقابتی­تر و مقرون به صرفه­تر است. در این زمینه، زیرساخت­های خود را با خطوط لوله بین­المللی، پایانه­های LNG و پروژه­های ذخیره­سازی زیرزمینی تقویت کرده­ایم. قرارداد تأمین LNG که با شل امضا شده است، تنوع و انعطاف­پذیری سبد تجاری ترکیه را افزایش خواهد داد. ما همچنین خرسندیم که بوتاش در چارچوب توافق امضا شده با دریافت LNG، قابلیت‌های جدیدی در زمینه حمل و نقل LNG از طریق کشتی‌ها به دست خواهد آورد. چنین توافقاتی کمک قابل توجهی به امنیت عرضه در کشور ما و همچنین منطقه خواهد کرد».

وائل ساوان، مدیر اجرایی شل نیز در همین راستا اظهار داشت: «ما از همکاری با بوتاش و تأمین LNG خرسندیم، چرا که منابع گاز طبیعی ترکیه را متنوع می­کند. LNG منبع انرژی قابل انعطاف و قابل اعتمادی است و نقش حیاتی در گذار به سیستم انرژی کم کربن دارد».

شل به عنوان یک تأمین­کننده پیشرو LNG، قصد دارد تا سال 2030 در مقایسه با سال 2022، تجارت LNG خود را 20 تا 30 درصد رشد دهد.

برچسب ها

بورس انرژی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا