عصر خودرو

معارفه و عرضه اولیه سهام کیمیای زنجان گستران در فرابورس

عصر بازار- جلسه معارفه شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران برای عرضه در بازار فرابورس روز یکشنبه برگزار شد که قرار است امروز(سه شنبه)، ۱۰ درصد از سهام معادل ۱۱.۵ میلیون سهم این شرکت در بازار دوم فرابورس و توسط کارگزاری راهنمای سرمایه گذاران عرضه اولیه شود.

معارفه و عرضه اولیه سهام کیمیای زنجان گستران در فرابورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در جلسه معارفه روز یکشنبه این شرکت مالک اصلی کیمیای زنجان گستران ضمن تحلیل آینده بورس و صنایع معدنی و فلزی، مواضع متفاوتی را برای کشف قیمت این شرکت جدید اعلام کرد و گفت: سهام را مفت عرضه می کنم اما اعتبارم افزایش می دهم.

    جمیلی سهامدار عمده این شرکت گفت: طی سال 2016 نیز قیمت سرب در بورس فلزات لندن بهتر خواهد شد و بهای محصول روی در همین حالت بماند و شرایط قیمت گذاری سنگ آهن بدتر و مس هم با کاهش قیمت 10 درصدی همراه شود.

    وی گفت: با اعلام اینکه نباید همه برگ ها یک جا رو شود و برای آینده هم اخبار مثبتی دارد، درباره ارزش جایگزینی و قیمت تمام شده این شرکت، گفت: با توجه به 12 کیلومتر پست برق به ارزش 24 میلیارد تومان و انتقال گاز 10 میلیارد تومانی و سایر موارد، قیمت تمام شده برای احداث چنین کارخانه ایی حدود 80 تا 90 میلیارد تومان است.

    وی با بیان اینکه افزایش سرمایه ای هم مدنظر است که سال آینده عملی خواهد شد، خاطر نشان کرد: درحالی فروش محصولات این شرکت وابسته به دو متغیر قیمت های جهانی در بورس لندن و نوسان ارز است که افزایش قیمت دلار به نفع آن خواهد بود.

    بصیرزاده معاون مالی واقتصادی «کیمیا» نیز با اعلام حاشیه سود 20 درصدی سال جاری ، گفت: حجم تولید سال جاری 75 هزار تن و سال گذشته 85 هزار تن بود اما سود و فروش محصولات افزایش یافته است. به این ترتیب طی 6 ماه اول سال جاری 21.6 میلیارد تومان از بودجه 38.3 میلیارد تومانی محقق شده است.
    وی ادامه داد: در حالی سال گذشته 260 میلیون تومان صادرات انجام شد که از اول سال جاری تاکنون 890 تن به ارزش 1.6 میلیارد تومان محصول صادر شده و قرار است تا پایان سال 3 هزار تن دیگر صادر شود.

    شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران برای سال مالی اسفند گذشته برای هر سهم 656 ریال سود محقق کرده و برای سال جاری هم 627 ریال سود پیش بینی کرده و در نیمه اول سال قادر به پوشش 363 ریالی هر سهم شده است.در ترکیب سهامداری «کیمیا» سرمایه گذاری اعتماد ایرانیان با 43.4 درصد، بنیاد نیکو کاری جمیلی با 30.3 درصد و ابراهیم و رضا جمیلی هر کدام با 12 و 7.9 درصد ، از جمله مالکان اصلی بشمار می روند.

    فردا سه شنبه 11 میلیون و 520 هزار سهم از سهام مزبور در بازار دوم فرابورس عرضه می‌شود که 6 میلیون و 520 هزار سهم برای کارگزاران و 5 میلیون سهم دیگر برای آنلاینی ها در نظر گرفته شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها