عصر خودرو

عربستان ذخیره سازی نفت را آغاز کرد

عصر بازار- پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا اعلام کرد: موجودی انبارهای نفت عربستان بار دیگر در حال افزایش است.

عربستان ذخیره سازی نفت را آغاز کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، به نظر می رسد برای عربستان، فروش نفت در بازارهای جهانی دشوارتر از آنچه انتظار می رفت، باشد اما نتیجه احتمالی آن که افزایش موجودی انبارهاست، دستکم به جبران کسری عرضه بازار که در نتیجه کاهش صادرات نفت ایران به دلیل تحریم ها ایجاد می شود، کمک می کند.
    گزارش ها نشان می دهد، صادرات نفت خام پنج عضو خلیج فارسی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که در ماه ژوئن (خرداد-تیر) افزایش پیدا کرده بود، در ماه ژوئیه (تیر-مرداد) حدود 1.1 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد.
    بخشی از تولید نفت عربستان که ماه گذشته صادر نشده، ممکن است در داخل این کشور به مصرف پالایشگاه ها یا نیروگاه ها رسیده باشد، اما اندازه این مصرف دیگر مانند تابستان های گذشته نیست، زیرا بخشی از نیاز انرژی پالایشگاه ها و نیروگاه ها در این کشور برای تولید برق مصرفی کولرها از طریق گاز تامین می شود. ضمن اینکه تابستان امسال دمای هوا در عربستان نیز کمتر از سالهای گذشته است.
    تابستان امسال دمای هوا در عربستان از میانگین پنج سال گذشته کمتر بود، هر چند هوا هنوز خیلی گرم است.
    بلومبرگ نوشت، بنابراین اگر نفت مصرف نشده و از کشور نیز خارج نشده است، باید انبار شده باشد.
    آمارها نشان می دهد، عربستان ظرفیت خالی فراوانی برای ذخیره سازی نفت دارد، زیرا موجودی انبارهای نفت این کشور در حدود سه سال گذشته 95 میلیون بشکه کاهش یافته است.
    بلومبرگ نوشت، گرچه این ذخیره سازی نفت در عربستان عمدی نیست اما می تواند به تامین نیاز بازار در شرایط کاهش صادرات نفت ایران کمک کند.
     قیمت نفت خام برنت دریای شمال در ساعت 02:05 بامداد امروز (دوشنبه) در بازار لندن به 73 دلار و 68 سنت در هر بشکه رسید که نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته 47 سنت یا 0.6 درصد افزایش داشت.
    قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در معاملات آتی صبح امروز بازار نایمکس این کشور با 37 سنت یا 0.5 درصد افزایش نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته به 68 دلار و 86 سنت در هر بشکه رسید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو