عصر خودرو

پس از نزدیک به یک دهه انجام می‌شود

حضور مستقیم شرکت‌های خارجی در نمایشگاه سرمایه‌گذاری انرژی ایران

عصر بازار- درحالی که با اجرایی شدن برجام و آغاز روند لغو تحریم‌های بین‌المللی، صنعت نفت ایران نمایشگاهی با محوریت سرمایه گذاری برگزار کرده است، تاکنون ده‌ها شرکت خارجی به طور مستقیم برای حضور در این رویداد بین‌المللی اعلام آمادگی کرده‌اند.

حضور مستقیم شرکت‌های خارجی در نمایشگاه سرمایه‌گذاری انرژی ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، نخستین نمایشگاه صنعت نفت ایران پس از تصویب رسمی برجام و همزمان با آغاز روند لغو تحریم‌ها، با رویکرد جذب‌سرمایه در دی‌ماه برگزار می‌شود.

    این درحالی است که امسال در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش که با "رویکرد سرمایه‌گذاری" از 21 تا 24 دی‌ماه سال جاری در این جزیره برگزار می شود، برای نخستین بار در نزدیک به 10 سال اخیر، شرکت‌های خارجی به‌طور مستقیم حضور خواهند داشت.

    براساس این گزارش، هیات نفت و گاز ایتالیا در این نمایشگاه پاویونی اختصاصی خواهد داشت و علاوه بر این، شرکت‌های دیگری از کشورهای چین، ترکیه، هلند، هندوستان، کره جنوبی، تایوان، آذربایجان، مالزی، فرانسه، اتریش، امارات متحده عربی، اسپانیا، آلمان، بلژیک، استرالیا و روسیه نیز در نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش حاضر خواهند بود.

    این نخستین نمایشگاه مورد حمایت وزارت نفت ایران و سازمان منطقه آزاد کیش است که پس از تصویب رسمی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و آغاز روند لغو تحریم‌ها برگزار می‌شود و از این نظر، رویداد مهمی در عصر نوین جذب سرمایه برای صنعت نفت کشور به حساب می‌آید.

    در این نمایشگاه آخرین فرصت‌ها و ظرفیتهای سرمایه گذاری، سرمایه پذیری، دستاوردهای سازندگان و تولیدکنندگان نفت، گاز، پتروشیمی، آب، برق و انرژیهای نو عرضه می شود.

    انتظار می‌رود با لغو تدریجی تحریم‌های ایران، به خصوص در صنعت نفت، دوره جدیدی از مشارکت‌های بین‌المللی در قلب اقتصادی کشورمان آغاز شود. همچنین این نخستین نمایشگاه بین‌المللی است که پس از کنفرانس رونمایی از قراردادهای نفتی در کشورمان برگزار می‌شود.

    نمایشگاه امسال با حمایت وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی ایران، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، سندیکای صنعت برق ایران، شرکت طراحی و مهندسی و تامین قطعات و مواد شیمیایی صنایع پتروشیمی (اسپک( در مساحتی به وسعت 18 هزار متر مربع برگزار می‌شود.

    برگزاری نشست های تخصصی با رویکرد سرمایه گذاری و سرمایه پذیری و بازدید مدیران و کارشناسان حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، آب، برق و انرژی های نو از دیگر برنامه‌های این رویداد است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها