عصر خودرو

نگاهی به پرتفوی "سرمایه گذاری غدیر"

عصر بازار- شرکت سرمایه گذاری غدیر از بزرگترین هلدینگ های حاضر در بازار سرمایه، عمده ی سرمایه گذاری های خود را بر مبنای بهای تمام شده در صنعت پتروشیمی و پالایشی جهت دهی کرده است. وضعیت پرتفوی شرکت تا پایان تیرماه به تفصیل شرح داده شده است.

نگاهی به پرتفوی "سرمایه گذاری غدیر"
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، سرمایه گذاری غدیر تا پایان تیرماه 63% از پورتفوی خود را به محصولات شیمیایی، 8.5% را به یوتیلیتی و تامین برق و 12% را به استخراج کانه های فلزی اختصاص داده است.
    از مهم ترین شرکت های حاضر در پورتفوی بورسی و غیربورسی غدیر می توان به گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی پارس، بین المللی توسعه صنایع و معادن، سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر . توسعه صنایع بهشهر اشاره کرد و در سال 96 عمده ی درآمد سرمایه گذاری هلدینگ غدیر از این شرکت ها بوده است و به نحوی که 50% از سود سرمایه گذاری ناشی از سرمایه گذاری در پارسان، 33% ناشی از پتروشیمی پارس و 6% بین المللی توسعه صنایع و معادن و 4% شرکت برق و انرژی غدیر بوده است.
    به صورت کلی بر مبنای بهای تمام شده 67% از سرمایه گذاری های شرکت بورسی و 33% غیر بورسی می باشند و در پورتفوی غیربورسی بیشترین وزن سرمایه گذاری در شرکت های برق و انرژی غدیر و توسعه صنایع و معادن غدیر می باشد و همچنین لازم به ذکر است که این شرکت مالک 22.5% از سنگ آهن گهر زمین می باشد.
    در پورتفوی بورسی نیز بر مبنای ارزش بازار، شرکت پتروشیمی پارسان با سهم 66% و شرکت پتروشیمی پارس با سهم 31% از ارزش بازار پورتفو، بیشترین تاثیر را بر پورتفوی سرمایه گذاری بورسی شرکت دارند. گفتنی است خالص ارزش دارایی های بر مبنای پورتفوی بورسی شرکت به ازای هر سهم 2،714 ریال می باشد و در حال حاضر نماد وغدیر در محدوده ی 57% از خاص ارزش دارایی های خود معامله می شود. این نسبت در سال جاری در محدوده 54% تا 69% نوسان کرده است و در حال حاضر از 69% در 4 تیرماه 1397 به نسبت فعلی رسیده است که البته بخشی از این کاهش با عرضه ی پتروشیمی پارس در بازار بورس توضیح داده می شود.
    لازم به ذکر است ذخیره کاهش ارزش سرمایه گذاری های این شرکت تا پایان تیرماه 97 برابر با 220 میلیارد ریال بوده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو