عصر خودرو

برگزاری سی‌وهشتمین یک دیدار یک عرضه؛

بیمه نوین به بازار دوم فرابورس آمد

عصر بازار- سی و هشتمین یک دیدار یک عرضه فرابورس به بررسی وضعیت بیمه نوین پرداخت؛ این شرکت پیش از این در بازار پایه فعال بود و اکنون خواهان حضور در بازار دوم فرابورس است.شرکت بیمه نوین (سهامی عام) پس از احراز شرایط پذیرش به‌عنوان یک‌صد و هفتاد و نهمین نماد معاملاتی و یک صدمین شرکت در بازار دوم فرا بورس درج نماد شد.

بیمه نوین به بازار دوم فرابورس آمد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، این نشست خبری با حضور حسن کریم‌خان زند مدیرعامل این شرکت، محمدهادی افشاری مدیر شرکت‌های اقتصاد نوین، ابراهیم عنایت مدیرعامل کارگزاری بانک سپه و سایر مسئولان بیمه نوین، 14 مرداد ماه 97 برگزار شد.
    ‌در ابتدای این نشست، مدیرعامل شرکت بیمه نوین به تشریح فعالیت‌های شرکت پرداخت و گفت: بیمه نوین 20 دیماه سال 84 ثبت و 14 اسفند همان سال مجوز فعالیت خود را دریافت کرد.
    وی افزود؛ تابعیت این مجموعه ایرانی است و انتقال مرکز اصلی شرکت به هر شهر دیگر منوط به پذیرش شرکت بیمه مرکزی ج.ا.ا است.
    کریم‌خان زند در خصوص سرمایه شرکت بیان کرد:
    سرمایه شرکت بیمه نوین در ابتدا 140میلیارد ریال بوده و طبق مصوبه هیئت دولت به1500 میلیارد ریال رسید.
    مدیرعامل این شرکت ادامه داد: درحال حاضر بانک اقتصاد نوین و تامین سرمایه نوین بیشترین درصدمالکیت بیمه نوین را در اختیاردارند.
    وی در همین راستا افزود: حق بیمه در سال 96 در مقایسه با سال 95 در کلیه رشته ها 21/3 درصد افزایش داشته که رشد ثالث (اجباری و مازاد) 8 درصد و سایررشته ها 26درصد افزایش داشته است. همچنین خسارت پرداختی در سال 96 معادل 1/8درصد با کاهش همراه بوده که در سال 95معدل 1/2 درصد افزایش داشته است.
    به گفته کریم خان زند شرکت بیمه نوین از شرکت های بیمه دانا، ایران و ناسکو به ترتیب 26/800، 7/966 و 14/671 میلیون ریال مطالباتی دارد که برنامه وصول این مطالبات در دست اقدام است.
    کریم‌خان زند با اشاره به اهمیت بدهی های مالیاتی شرکت از نگاه بازار سرمایه، تصریح کرد: مالیات های شرکت تا پایان سال 95تسویه شده است. از سوی دیگر به واسطه داشتن 31میلیارد تومان زیان انباشته که به تایید وزارت اقتصاد و دارایی رسیده است، تا زمانی که این زیان به سود تبدیل نشود شرکت از پرداخت مالیات معاف است.
    مدیرعامل شرکت بیمه نوین اضافه کرد: در مجموع سال 96، سال خوبی بود چرا که 221درصد سود خالص رشد داشتیم و 38درصد زیان انباشه شرکت کاهش داشته است. همچنین سطح توانگری شرکت 173بوده است و ضریب خسارت نیز با کاهش 19 درصدی همراه بوده است.

    برچسب ها