عصر خودرو

پاتک نفتی روس ها به اوپک

عصر بازار- اوپک تلاش دارد با تولید بالا، تولید کنندگان رقیب را از میدان به در کند اما ظاهرا روسیه قصدی برای تسلیم شدن در برابر این فشارها ندارد.

پاتک نفتی روس ها به اوپک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، کیریل مولودتسوف، معاون وزیر انرژی روسیه ماه جاری در یک نشست صنعتی در مسکو گفت: من به شما خواهم گفت زمانی شرکت ها اقدام به کاهش تولید خود خواهند کرد که قیمت نفت به صفر دلار برسد.

    تولید نفت روسیه امسال برای مقابله با اولین رکود اقتصادی این کشور از سال 2009 تاکنون، به نزدیکی بالاترین رقم ها رسیده است. روسیه در حال رقابت با عربستان برای به دست اوردن عنوان بزرگترین تولید کننده نفت جهان است. دولت روسیه حدود نیمی از درآمد خود را مرهون صادرات نفت و گاز است، بنابراین قصد دارد تولید بالای خود را در سال آینده نیز ادامه دهد.

    لورن گودریچ، تحلیلگر ارشد مسائل اوراسیا در موسسه استراتفور در تگزاس گفت: روسیه سال اینده سطح فعلی تولید نفت خود را در محدوده 525 تا 533 میلیو تن حفظ خواهد کرد.

    روسیه از سال 2011 سرمایه گذاری قابل توجهی برای بالا بردن بهره وری پالایشگاه های خود انجام داده و این سرمایه گذاری ها در حال تکمیل شدن است. این اقدامات موجب کاهش تقاضای داخلی برای نفت خام شده و حجم بیشتری از نفت این کشور برای صادرات به خارج آزاد شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها