عصر خودرو

مدیرعامل شرکت کارگزاری ملل:

سامانه نیما مانع رشد بیشتر بورس شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت کارگزاری ملل گفت: انتظار می رود که با افزیش نرخ ارز رکوردهای تاریخی بورس ثبت شود و پیش‌بینی می‌شود که تا آخر سال شاهد رشد شاخص تا ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار واحد باشیم چرا که در شرایط کنونی بهترین بازار برای سرمایه گذاری بورس است.

سامانه نیما مانع رشد بیشتر بورس شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، کمال خان‌زاده در مورد رشد اخیر شاخص بورس گفت: علت اصلی رشد شاخص در هفته‌های اخیر مربوط به افزایش نرخ ارز در سه ماه اخیر است که تقریبا رشد 100 درصدی را داشته است و بورس هم تحت تاثیر این شرایط بوده است.

    وی ادامه داد: این شرایط و همچنین احتمال افزایش تورم، موجب رشد ارزش دارایی‌های شرکت‌های بورسی شده است و با توجه با رشد صددرصدی در بازارهای موازی  پیش‌بینی می‌شود که این روند ادامه داشته باشد.

    این کارشناس بورس تصریح کرد: شرایط فروش شرکت‌ها در چهار ماه اخیر که از طریق سامانه کدال اعلام می شود، رشد خوبی داشته و اکثرا رشد متوسط 30 تا 40 درصدی نسبت به مدت مشابه را تجربه کرده‌اند. البته این رشد در شرایطی اتفاق می‌افتد که دولت با سامانه نیما و فروش ارز پتروشیمی‌ها و معدنی‌ها محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است و اگر این محدودیت‌ها نبود، احتمالا شاهد رشد 70 الی 80 درصدی در چهار ماهه امسال  بودیم.

    وی با اشاره به تاثیر دلار 4200 تومانی بر شاخص بورس گفت: البته باید در نظر داشت که تصمیم دلار 4200 تومانی با شکست مواجه شده و دولت باید سریعا نسبت به تعدیل آن و افزایش به نرخ‌های نزدیک بازار اقدام کند.

    مدیر عامل شرکت کارگزار ملل پیش‌بینی کرد: انتظار می رود که با افزیش نرخ ارز رکوردهای تاریخی بورس ثبت شود و پیش‌بینی می‌شود که تا آخر سال شاهد رشد شاخص تا 170 تا 180 هزار واحد باشیم چرا که در شرایط کنونی بهترین بازار برای سرمایه گذاری بورس است.

    وی با رد ادعای دستکاری شاخص گفت: به هیچ عنوان دستکاری شاخص صورت نمی‌گیرد، حتی همان‌طور که ذکر کردم دولت با ایجاد محدودیت‌هایی مانع رشد شاخص نیز شده است. اگر این محدودیت‌ها و کنترل‌ها توسط سامانه نیما نبود الان شاخص رقم 150 هزار واحد را نشان می داد.

    خان زاده ادامه داد:  این شاخص واقعی است و نمی‌توان آن را صوری دانست و اگر سایر صنایع مانند مواد غذایی و بانک‌ها رشد داشتند الان شاخص بالاتر از وضعیت فعلی را نیز تجربه می‌کرد.

    برچسب ها