عصر خودرو

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی :

شرکت‌های متخلف واردکننده تلفن به ۱۹ مورد رسید

عصر بازار- سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد: پرونده تخلف ۱۸ شرکت وارد کننده تلفن همراه به تعزیرات ارجاع شده بود که امروز پرونده یک شرکت دیگر هم ارجاع شد.

شرکت‌های متخلف واردکننده تلفن به ۱۹ مورد رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، سید یاسر رایگانی گفت: پرونده تخلف 18 شرکت وارد کننده تلفن همراه به تعزیرات ارجاع شده بود که امروز پرونده یک شرکت دیگر هم ارجاع شد و تاکنون نمایندگان 6 شرکت از این تعداد در شعب تعزیرات حاضر شده اند.

    وی افزود: علاوه بر تخلف این شرکت‌ها که از هفته گذشته در شعب سازمان تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی است، تخلفی دیگر هم در روزهای اخیر مبنی بر ورود تلفن‌های همراه از طریق فعال کردن تقلبی طرح ثبت اصالت یا رجیستری مطرح شد که بر همین اساس افرادی از طریق کد ملی طرح رجیستری را به صورت تقلبی فعال می‌کردند.

    سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: فهرست این افراد به سازمان تعزیرات ارجاع شد و تا شب گذشته 3 نفر از این متخلفان در 3 استان دستگیر شدند و روند بازداشت آنها امروز و فردا در تهران و دیگر استان‌ها ادامه دارد و فکر می‌کنیم همه متهمان این فهرست بزودی دستگیر شوند.

    رایگانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا همچنان بازار لوازم خانگی سرد است و هنوز اجناس مورد نیاز فروشندگان این بازار مطابق درخواستشان تامین نمی‌شود؟ افزود: ما هفته گذشته از یکی از نشان‌های تجاری معتبر داخلی در بحث لوازم خانگی بازدید سرزده داشتیم که این کارخانه در یکی از مراکز استان‌های مجاور تهران فعالیت می‌کرد و آنطور که مشاهده کردیم روند توزیع، تولید و ثبت سفارش‌ها و توزیع به نمایندگی‌ها بسیار معمولی انجام می‌شد.

    وی گفت: بازدیدهای سرزده تعزیرات از کارخانه‌های تولیدی ادامه دارد و در چند روز گذشته در قالب گشت‌های سیار از حدود 4 نشان تجاری داخلی بازدید سرزده شد. مدیر کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس چرا توزیع لوازم خانگی به میزان کافی صورت نمی‌گیرد؟ افزود: البته ما هم قبول داریم که کمبود کالا در بازار وجود دارد و در همین خصوص رصد انبارها را در برنامه قرار دادیم و 2 روز پیش از آذربایجان شرقی انباری کشف شد که 2 هزار قلم کالای خانگی را احتکار کرده بود، این کارخانه پلمب شد و پرونده در شعبه استان آذربایجان شرقی در حال رسیدگی است.

    سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به تاکیدات وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص برخورد با محتکران گفت: تحقق این دستورات مستلزم تعامل هرچه بیشتر میان تعزیرات و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان است و البته تعامل رو به افزایش است. رایگانی افزود: البته همه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان باید موجودی انبارهای خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان اعلام کنند تا موجودی انبارها قابل رصد باشد.

    وی گفت: در خصوص احتکار کالاها هر پرونده‌ای به سازمان تعزیرات ارجاع شود خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد. رایگانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خبر تعطیلی برخی کانکس‌های تعزیرات در چندین نقطه تهران صحت دارد؟ افزود: چنین خبری صحت ندارد و فقط این کانکس‌ها در نوبت صبح فعال نیستند و افراد در صورت مشاهده تخلف می‌توانند موارد را به اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران واقع در خیابان مطهری یا دیگر ساختمان‌های تعزیرات اعلام کنند، اما کانکس‌ها قطعا عصرها همچنان فعال است.

    سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی کمتر رسانه‌ای می‌شود و کمتر از اصحاب رسانه برای حضور در این گشت‌ها دعوت می‌کنند؟ گفت: فعالیت گشت‌ها همچنان ادامه دارد و در یک ماه گذشته 2 هزار و 85 گشت مشترک در سراسر کشور برگزار شده است که 388 گشت اختصاص به تهران داشت.

    رایگانی افزود: برخی گشت‌ها به جهت نظارت و بازرسی هرچه بیشتر و پیشگیری از ایجاد التهاب روی بازار به صورت نامحسوس انجام می‌شود، اما هر گشت مشترکی که نیاز بود رسانه‌ای شود از اصحاب رسانه دعوت خواهد شد.

    برچسب ها