عصر خودرو

رئیس انجمن صنفی گاوداران :

نیازی به واردات شیر خشک نداریم

عصر بازار- رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان این که دامداران خود ذخایر استراتژیک شیر خشک دارند، گفت: نیازی به واردات شیر خشک نداریم و تمام نیاز صنایع لبنی را از منابع داخلی تامین می کنیم.

نیازی به واردات شیر خشک نداریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه مقصر گرانی شیر خام خود صنایع لبنی هستند نه دامداران و وزارت جهاد کشاورزی،  اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی قیمت هر کیلوگرم شیر خام را 1700 تومان اعلام کرد اما وزیر صنعت بدون هماهنگی و دریافت امضای وزیر جهاد کشاورزی قیمت مصوب هر کیلوگرم شیر خام را 1570 تومان اعلام کرد.

    وی با بیان اینکه با قیمت 1570 تومانی مصوب اعلام شده توسط وزارت صنعت امکان تولید شیر خام در کشور وجود ندارد،  افزود:  صنایع لبنی وزارت جهاد کشاورزی را متهم به گرانی نرخ شیر کرده اند درحالیکه در سال گذشته همین صنایع بودند که شیر سرگردان(شیر دامداران را جذب نکردند) در کشور ایجاد کرد و وزارت جهاد کشاورزی را  مجبور به خرید حمایتی شیر خام از دامداران کردند.

    رئیس انجمن صنفی گاوداران ادامه داد: این عدم خرید شیر خام دامداران در سال گذشته و خرید حمایتی این محصول باعث ایجاد ذخیره 30 هزار تن شیر خشک در کشور شد و در سال قبل حتی برای صادرات آنها مشوق صادراتی اعمال شد ولی امسال این شیر خشک صادر می شود.(  در سال جاری با توجه به بالا رفتن نرخ  ارز، بدون مشوق صادرات شیر خشک صرفه اقتصادی دارد)

    وی تصریح کرد: در این شرایط( صادرات شیر خشک مازاد) صنایع لبنی به دنبال واردات شیر خشک و خروج ارز کشور هستند و میخواهند جلوی صادرات شیر خشک دامداران را بگیرند.

    مقدسی با بیان اینکه دامداران خود ذخایر استراتژیک شیر خشک دارند، گفت: ما آماده ایم نیاز شیر خشک صنایع لبنی را به طور کامل از منابع داخلی تامین کنیم و نیازی به واردات این محصول نداریم.

    برچسب ها