عصر خودرو

معاون وزیر راه و شهرسازی :

کاهش ۲ درصدی سود وام مسکن صندوق یکم

عصر بازار- معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش ۲ درصدی سود تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم، گفت: ۲۵۰۰ میلیارد تومان از محل وجوه اداره شده برای اجرای برنامه بازآفرینی شهری تخصیص می‌یابد.

کاهش ۲ درصدی سود وام مسکن صندوق یکم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، هوشنگ عشایری با بیان این‌که زمینه اجرای طرح باز آفرینی شهری را فراهم کرده‌ایم اظهار کرد: میزان نرخ سود تسهیلات سپرده‌گذاری صندوق پس انداز یکم برای نوسازی مناطق بافت‌های فرسوده از 8 درصد به 6 درصد کاهش یافته است.

    وی تصریح کرد: امروز با برگزاری جلسه اجرای باز آفرینی شهری مقرر شد از محل وجوه اداره شده 2500 میلیارد تومان پرداخت برای اجرای این طرح تخصیص یابد.

    وی افزود: طبق طرح باز آفرینی شهری باید سالانه 100هزار واحد مسکونی در مناطق فرسوده شهری ساخته و در طی 5 سال باید 500هزار واحد مسکونی در قالب باز آفرینی شهری و با استفاده از تسهیلات و انجام زیرساخت ها نوسازی شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ایجاد 300 هزار شغل با تولید و ساخت واحدهای مسکونی در این طرح گفت: نوسازی هر واحد مسکونی 85 متری یک شغل به صورت مستقیم و 1.5 شغل به صورت غیر مستقیم ایجاد می شود در نتیجه با ساخت 100هزار واحد مسکونی 250 هزار شغل ایجاد می شود‌.

    برچسب ها