عصر خودرو

پازوکی تاکید کرد:

الزام اصلاح نرخ دلار در بودجه با نرخ تورم

عصر بازار- با افزایش هزینه های دولت نرخ تورم نیز تغییر خواهد کرد و نرخ ارز مبادله ای هم قطعا تغییر خواهد داشت.

الزام اصلاح نرخ دلار در بودجه با نرخ تورم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، مهدی پازوکی با بیان اینکه ارز نیز یک کالا محسوب می شود اظهار داشت: چاره ای جز افزایش نرخ دلار نداریم ، نرخ دلار باید افزایش پیدا کند و همسو با نرخ تورم اصلاح شود.

    وی با اشاره به تعیین بهای2850 تومانی ارز در بودجه 94 گفت: در حالی که نرخ تورم بین 14 تا 15 درصد است و هزینه های دولتی نیز تغییر داشته و رو به افزایش بوده نمی توان انتظار کاهش بهای ارز را در بودجه سال آینده داشت.

    این اقتصاد دان با تاکید بر اینکه مسلما نرخ دلار باید همسو با نرخ تورم اصلاح شود افزود: با افزایش هزینه های دولت نرخ تورم نیز تغییر خواهد کرد و نرخ ارز مبادله ای هم قطعا تغییر خواهد داشت.

    وی ادامه داد: ارائه بسته خروج از رکود دولت ( پرداخت وام به صنعت خودرو و لوازم خانگی ) تنها یک مسکن کوتاه مدت برای اقتصاد ایران خواهد بود این در حالی است که مشکلات ساختاری اقتصاد ایران باید اصلاح شود که این مشکلات ساختاری شامل اصلاح ساختار اداری، اصلاح ساختار مالی و پولی و اصلاح ساختار مدیریتی در کشور است.

    پازوکی افزود: اقتصاد ایران باید به سمت سلامت اقتصادی سوق یابد اما تعیین نرخ دستوری ارز سیاست غلطی است که دولت آن را انجام می دهد.

    این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بنده به مدیریت ارزی شناور معتقدم تصریح کرد: باید مدیریت ارز شناور در برنامه ششم مورد توجه قرار گیرد بنابراین نرخ ارز نیز باید به تعادل برسد و بهای آن واقعی شود.

    وی گفت: تعیین نرخ ارز 2850 تومان نرخی بی ربط است زیرا نرخی که بانک مرکزی برای ارز مبادله‌ای اعلام می کند حدود 3010 تومان است .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها