عصر خودرو

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس تشریح کرد:

بررسی مشکلات سرمایه گذاران ۸ پالایشگاه سیراف

۴۸۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشی کشور افزایش می یابد

عصر بازار- نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس، دستورکار نشست امروز کمیسیون متبوعش با دستورکار بررسی مشکلات سرمایه گذاران ۸ پالایشگاه سیراف را تشریح کرد.

بررسی مشکلات سرمایه گذاران ۸ پالایشگاه سیراف
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حسین امیری خامکانی در تشریح نشست امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: سرمایه گذاران شرکت هایی  که قرار است 8 پالایشگاه سیراف را احداث کنند همراه با مسئولان وزارت نفت به کمیسیون انرژی دعوت شدند تا با حضور آنها مشکلات این پالایشگاه ها بررسی شود.

    نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سال 93، 8 پالایشگاه کوچک تحت عنوان طرح پالایشی سیراف جهت جلوگیری از خام فروشی میعانات گازی و ایجاد ارزش افزوده طراحی شده است، افزود: این 8 پالایشگاه با ظرفیت تولید 60 هزار بشکه در روز تعریف شده است که جمعا 480 هزار بشکه ظرفیت پالایشی کشور را افزایش می دهد.

    درخواست برای تمدید مجدد تضمین تامین خوراک 8 پالایشگاه سیراف

    وی با اشاره به اینکه در سال 94 شرکتی تحت عنوان شرکت زیرساخت پالایشی سیراف برای طرح های مهندسی این 8 پالایشگاه تعریف می شود، ادامه داد: این شرکت باید با اخذ مجوزهای قانونی از مراجع دولتی و مذاکره با بانک ها و بیمه ها زیرساخت های این 8 پالایشگاه را تامین کند.

    نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاکنون برای آماده سازی این پالایشگاه ها رقمی هزینه شده است اما همچنان این طرح افتتاح نشده است، یادآور شد: با توجه به اینکه این پالایشگاه ها هنوز در مراحل اولیه کار هستند درخواست شده تضمین تامین خوراک آنها مجدد تمدید شود تا بتوانند کار را پیش ببرند.

    از سال 93 اقدام خاصی برای افتتاح پالایشگاه سیراف صورت نگرفته است

    وی افزود: برخی نمایندگان گلایه داشتند چرا این پالایشگاه ها تکمیل نشده و از سال 93 اقدام خاصی صورت نگرفته است، لذا مدیران این شرکت ها باید تعجیل کرده و دولت و بانک ها باید اقدامات لازم را انجام دهند تا این 8 پالایشگاه افتتاح شود.

    امیری خامکانی ادامه داد: با توجه به اینکه این 8 پالایشگاه نیاز کشور بوده و باید احداث شود کمیسیون انرژی حمایت های لازم را از بخش خصوصی انجام می دهد و در دولت پیگیری می شود مشکلات و موانع سر راه آنها برداشته شود تا این پالایشگاه ها احداث شوند.

    معرفی دو نفر به صحن برای نظارت در شورای عالی انرژی

    نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دستورکار دیگر کمیسیون متبوعش، تصریح کرد: دو نفر از اعضای کمیسیون آقایان احمد مرادی و علی بختیار به عنوان کاندیدای کمیسیون جهت نظارت در شورای عالی انرژی به هیئت رییسه معرفی شدند تا در صحن علنی مجلس در این باره رای گیری شود.

    برچسب ها