عصر خودرو

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس پیشنهاد کرد:

‌تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات صنعت زغال سنگ کشور

عصر بازار- نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات صنعت زغال سنگ کشور را مطرح کرد.

‌تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات صنعت زغال سنگ کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حسین امیری خامکانی گفت: پیشنهاد دادیم که ستاد رفع مشکلات زغال سنگ با حضور کارشناسان 3 وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی و وزاتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی تشکیل شود ضمن آنکه خارج از نوبت نیز مقرر گردید جلسه‌ای با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه برگزار کنیم.

    وی با بیان اینکه صنعت زغال سنگ کشور مدتی است که با بحران جدی روبرو است اظهار کرد: عمده معادن زغال سنگ کشور در مناطق کوهبنان و زرند واقع است که این مشکلات سبب شده است که برخی معادن این شهرستان‌ها تعطیل و برخی کارگران این معادن نیز مدتی حقوق نگیرند.

    امیری با بیان اینکه شرکت ذوب آهن اصفهان نیز مدتی است پول معادن زغال سنگ این مناطق را پرداخت نکرده است تصریح کرد: مدتی است که به صورت شفاهی و کتبی تذکراتی را به 2 وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه داده‌ایم و شنبه این هفته نیز نشستی با وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار کردیم که مقرر گردید نامه‌ای با امضای وزیر مذبور، به دولت برای حل این مشکلات ارائه شود.

    سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در این جلسه مقرر شد که وزیر صنعت، معدن و تجارت نشستی را با وزرای اقتصاد، وزیر تعاون و معاون اول رییس جمهور در این زمینه برگزار کرده تا راهکاری در این زمینه ایجاد شود.

    نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات صنعت زغال سنگ را مطرح و در عین حال از برگزاری جلسه با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،استاندار کرمان، مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان و کرمان در روز دوشنبه هفته جاری در تهران برای حل پرداختی‌های شرکت ذوب آهن اصفهان به معادن زغال سنگ استان کرمان نیز خبر داد و گفت: امیدواریم با تصمیمی که امروز با آقای نعمت زاده داشتیم، بتوانیم مشکل زغال سنگ استان کرمان و معادن این حوزه را حل کنیم.

    امیری خامکانی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل کمبود نقدینگی و گردش مالی در این صنعت، گره مشکلات باز نشده وهم اکنون نگران تولید در این حوزه هستیم تصریح کرد: این صنعت در کل دنیا دچار مشکل و رکود شده است اما باید کاری کنیم که این صنعت لطمه نخورد ضمن آنکه در هفته جاری(سه شنبه) نیز جلسه ای با نمایندگان مجلسی که در استان‌های آنها صنعت زغال سنگ وجود دارد برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم این مشکلات را به حداقل ممکن برسانیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو