عصر خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی :

باید تضمین‌های لازم را به سرمایه‌گذاران خارجی بدهیم

عصر بازار- اینگونه نیست که همه گوش بزنگ اقدامات آمریکا باشند اما هر کشوری که دارای اثرگذاری بیشتری در جهان باشد می تواند در روند کاهشی و یا افزایشی نرخ ها تاثیرگذار باشد.

باید تضمین‌های لازم را به سرمایه‌گذاران خارجی بدهیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، ناصر عاشوری قلعه رودخانی در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر زیرساخت های لازم برای ورود بانک های بین المللی به ایران مهیا است یا خیر؟ اظهار داشت: این موضوع مسئله پیچیده ای نیست و امری قدیمی است و بستر سرمایه گذاری برای کشورهای خارجی در ایران در گذشته نیز فراهم بوده است.

    این عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گشایش اعتبارات اسناد ارزی و دادن اطمینان لازم به سرمایه گذاران خارجی نیازمند فضای اعتماد سازی در کشور است گفت: وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی موکلفند تضمین لازم برای سرمایه داران خارجی را بدهند تا سرمایه وارد کشور شود.

    وی با بیان اینکه ایرانیان مقیم خارج از کشور در این مسیر می توانند کمک مؤثری باشند افزود: باید با اصلاح برخی موانع شرایط را برای جذب سرمایه گذاران فراهم کنیم و تمهیدات ویژه ای برای جذب سرمایه گذاری ها در نظر گیریم.

    عاشوری قلعه رودخانی با اشاره به سرمایه گذاری های مشارکتی و زنجیره ای در کشور گفت: صنعت هتل داری که به عنوان صنعت گردشگری نیز مطرح است از جمله صنایعی است که سود و زیان آن به گونه ای در سراسر دنیا پوشش داده می شود یک مجموعه هتل داری ممکن است در 100 کشور نمایندگی داشته باشد و ممکن است بخشی از هتل‌هایش زیان ده باشند اما سود ده بودن هتل‌های دیگر آن مجموعه این موضوع را پوشش می دهد.

    وی همچنین در پاسخ به این پرسش که بالا رفتن نرخ بهره بانکی در امریکا را چطور ارزیابی می‌کنید تصریح کرد: در بازار پولی و مالی دنیا هر تصمیمی متقابلا اثرگذار خواهد بود چه این تصمیم در بورس باشد چه در سرمایه گذاری های پولی و مالی .

    عاشوری قلعه رودخانی گفت: البته اینگونه نیست که همه گوش بزنگ اقدامات آمریکا باشند اما هر کشوری که دارای اثرگذاری بیشتری در جهان باشد می تواند در روند کاهشی و یا افزایشی نرخ‌ها تاثیرگذار باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها